GOTT NYTT ÅR!

Jag vill bara som alla andra som bloggar, önska ett Gott Nytt År!



Utanför mitt sovrumsfönster smäller det hela tiden, den mörka natthimlen lyses tillfälligt upp av diverse olikfärgade stjärnor och jag antar att det luktar så där gott som bara smällare och raketer gör. Tyvärr är nosen min inte riktigt anpassad till att lukta med för tillfället, den är ett magasin för avfallsprodukter. Jag är dock bättre än igår, när jag gnällde loss här på bloggen.

Vännerna vi skulle ha firat med ringde från Norge och vi kunde önska varandra gott nytt år. De berättade att i morse när de vaknade var det + 21 grader i huset och - 21 utanför. HUVA! - säger jag då och inser att det var någon mening med vårt eländiga tillstånd. Jag hade väl frusit fast om de tagit ut mig, för frivilligt vet jag inte om jag gått utanför dörren.

Nu vet jag i alla fall vad jag ska införskaffa så snart jag hittar en realisation på vintersportkläder - ett par rejäla thermobyxor (och hur stavas det då? Thermo eller termo? Svar tack från den som vet.) Bara det inte är försent, att allt redan är slut. Hur som helst, ska jag ut i vintern lär jag klä på mig, för jag hatar kyla!

Som sagt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0