Klockhistorien tickar vidare

Min käre särbo och jag brukar ringa till varandra varje kväll ungefär 22.00 för att kolla hur våra respetive dagar varit och för att säga god natt, puss och kram,  sov gott och allt det där. Så även igår kväll.

Vi småpratade en stund så säger han:

- Jag har köpt en klocka!
- Nähä?!?!
- Jo, jag har köpt en klocka!
- Nähä, du skämtar?
- Nej jag skämtar inte, jag har köpt en på Blocket!
- Nähä! (Aningen tjatigt, men hur blir man tror ni?)
- Jooooo!
- Skämtar du inte?
- Nej, den finns i Landskrona, så det blir lite långt att åka och hämta den.
- VAAAAAA?
- Gå in på Blocket så får du se.

Snabbt som ögat kastar jag mig upp från horisontalläget och  loggar jag in på Blocket och är så spattig att jag inte lyckas komma fram till "Säljes". Så blir det en stunds palaver om det och han ger mig instruktionerr:

- Klicka på Örebro.
- Men jag klickar på Skåne och jag kommer inte in.
- Har du ett annat Blocket än jag? Klicka på Örebro.

Jag gör så, för att sen kunna välja Skåne tänker jag, men då får jag veta att klockan finns i Örebro län. Han driver lite med mig, men har verkligen bestämt sig för den och vi ska hämta den i helgen.
Det var alltså sant! 
Tanken är att använda det verket till St Paulsklockan och återställa Hjoklockan i originalskick.

Nu rör sig detta i mitt huvud:
Tänker han låta mig få den vi köpte i Hjo?
Jag behöver inte fria för att bli sambo med klockan i så fall.
Vill vi bli sambos i framtiden är det inte pga ett habegär till en klocka!

Klocka nummer 3 ser ut så här! Fin den också tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0