Lördag allhelgonahelgen

Käre särbon är klocktokig! Det är bara så och jag som är precis tvärtom har anpassat mig. Hur skulle det gå annars?
Nu hade han köpt ett lodur på Blocket och ville hämta det själv så det inte skulle fara illa i transporten. Klokt! Jag följer gärna med ut och åker, så vi drog iväg direkt efter frukost (som intogs under Melodikrysset, inte alltför tidigt alltså).




 
I det här lilla huset bodde säljaren. Väl därinne fokuserade vi genast på helt olika saker. Han så klart på sin kära klocka, men jag hittade något mycket mer intressant. Kolla själv!



Och inte nog med det här lilla paret (Nymfparakiter för den som inte känner till olika papegojor).



De bodde förstås i två burar, men varannan, var tredje dag var det fri flygning därinne. Tapeten var "fint" putsad i kanterna, som det blir när man har fåglar lösa inomhus, men de såg ut att stortrivas. En tog en sväng över skallen på mig, men inga problem, den var inte intresserad av mitt hår - lika bra det, tyckte jag.

Vi åkte hem över Godegård, ett ställe som jag är väldigt förtjust i, utan att riktigt veta varför. En massa gamla fina hus sen brukstiden och där finns även ett underbart porslinsmuseum som jag tycker alla ska åka och titta på. http://www.godegard.se/

Det som inte tilltalade mitt öga var vintern som anlänt till den här delen av landet. Förmodligen bara på kort besök, men ändå, man såg ju snön...........! Och mycket var det också! HUVA ! ! ! ! ! ! ! ! !



Tog vägen hem om kyrkogården och där var så fint på gravarna, mors och fars och morfars. De hade varsina lyktor och inte behövde jag tända mina ljus heller, det var redan gjort. TACK Sofie, du är underbar! Skönt att träffa dig o ett par av barnen, därute också. Det är en skön stämning den här kvällen och så otroligt vackert med alla ljus för våra nära och kära.




Lite suddigt, men inte mindre vackert för det. Kameran förmår inte lika mycket som fotografen önskar.

Kommentarer
Postat av: Inga M

När man tar kort i mörker så gäller det att hålla väldigt stilla. Kameran ställer in sig på lång tid för att kompensera dåligt ljus och man riskerar att få rörelseoskärpa. Jag brukar försöka ta stöd på något / någon men det hjälper inte heller ibland.



Visst är det vackert på kyrkogårdar vid Allhelgona! Måste vara fantastiskt att se uppfrån ett flygplan eller så. Fyllt med ljuspunkter så här över hela landet.



Vi åkte igenom snön igår och jag antar att Ni har kvar än eftersom det är kallt. Men det var bara hos Er mitt emellan oss och Stockholm, annars var det barmark.



2008-11-02 @ 09:42:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Tack, men jag vet redan det där om stöd och använde kärestan. Han hackade dock tänder i kylan så det blev som det blev.

Vi har ingen snö alls, men i Hallsberg och neråt var det rena januarikänslan, i alla fall igår.

2008-11-02 @ 18:30:06
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0