Natur

När vi var ute och gick nere i Vattenpaken i söndags fanns det otroligt mycket vackert att se, trots att det på något sätt är tillrättalagd natur. Där vi klafsade runt vid sidan av "allfartsvägen" var det allt annat än tillrättalagt. Jag är glad att inte jag blev liggande där mitt i smeten, för jag är århundradets snubbelnisse. Jag kan t o m ramla spik nykter på släta golv, det är min kära dotter vittne på om någon tvivlar. Den gången dök jag på ett kruttorrt badrumsgolv och landade mellan elementet och toalettstolen. Hon som var därinne samtidigt skrattade så hon kiknade sen hon insett att jag inte skadat mig. Jag vet inte vad som händer, det bara blir så. För det mesta går det bra! Det var en rejäl utvikning från ämnet. Ursäkta!

Jag kan bli stående och stirra på något helt trivialt och nästan falla i trans, den här tuvan med nån slags mossa t ex. Förmodligen heter den något på stjärn, eller hur? Visst är det hur vackert som helst?



Jag blev ohjälpligt efter hela tiden vi gick, för det var en sån fin dag, ljuset så skirt och härligt att fotografera i. Såna här daar får mig att känna mig som en riktig skogsmulle och jag önskar att jag visste mycket, mycket mer vad det är jag ser.



Sen kommer man ju fram till andra företeelser som får en att undra över folks förståndsgåvor....... Vem i hela friden är det som törs göra upp en eld på detta underlag? Nu verkar det för all del ha gått bra, men visste de det innan? Jag muttrade något oskrivbart när jag såg det här!



Ute på den stora floden Svartån - hörde faktiskt nån som häromdagen sa att det var en flod, var en annan naturentusiast ute och luftade sig. Det såg onekligen härligt ut, men jag är övertygad om att en som kan falla på släta golv garanterat skulle kantrat! Inga namn!



Hoppas det dröjer läääääääääääääääääääääääääääääääääänge innan snön kommer!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ååå, vad fint det verkar vara där. Du får ta med mig någon gång :)

Jag längtar efter snön jag ;)

Kram

2008-11-06 @ 21:06:01
URL: http://mammistankar.blogg.se/
Postat av: Suss

Så klart vi kan ta en lång promenad därnere, vi ska bara hitta en lämplig dag. Det är helt underbart där och så skönt med fiket efteråt om man känner frö det. De har både god mat och härligt fika! Kram!

2008-11-09 @ 17:46:53
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0