Utkast: Oj, här ...

Oj, här kanske jag har lyckats få fram min första bild.

Den här lille vännen är numera ängel och mumsar råttor på de saligas ängder utan större ansträngning. Han kom vandrande på hösten 1987, förmodligen en övergiven sommarkatt. Han tog oss till sitt folk och fick stanna. Kära Kosmos, han blev 19 år innan han lämnade detta jordiska och var en helt underbar kisse!

Jag är en MYCKET stor kattvän och längtar varje dag efter minst en ny, gärna två! Jag har dock har bestämt mig för att det inte blir någon katt förrän jag känner att min lust att resa börjar avta, att jag kommer att vara mer hemma än vad fallet är nu och att jag bor så den/de kan få vara ute utan risk. Som tur är finns det andra katter i familjen och släkten så när abstinensen blir för stor söker jag upp dem och gosar tills jag känner mig nöjd. Sen är jag hårig och harmonisk! När någon klagar på allt katthår jag drar omkring med på kläderna brukar jag säga att det är lammull (det finns ju såna ludna tröjor t ex), ibland funkar det!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Kosmos är väldigt söt, väldigt mycket bondkatt i utseendet. Jag har ju liksom hört talas om honom förut (några gånger :-) !) Men jag visste inte att det var han som valde Er till sitt folk. Vår käre Smurfen blev 22 år så våra katter är riktiga krutkatter.

2008-10-18 @ 23:28:22
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, du minns väl alla katter jag haft genom åren? Kosmos är dock min första hankatt och jag måste säga att jag blev positivt överraskad att de var så annorlunda mot honorna. Eller så var han väl helt enkelt VÄLDIGT speciell och underbar.

2008-10-20 @ 22:23:46
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: charlotta

haha lammull det ska jag också börja kö med..



Jonna va gimild idag och delade en tvättmaskin med mej..så jag va över där en svängom.

Därav fick jag veta att du hade en blogg... Trevligt!

2008-10-28 @ 20:33:00
URL: http://candykills.blogg.se/
Postat av: Suss

Charlotta, kul att se dig här på bloggen. Detta kommer att bli mitt nya beroende. Jag gillar att skriva och så hoppas jag att mina andra barn långt borta i fjärran land ska kolla in här ibland också. Du är också ett av "mina" barn, teatime snart? Med lite lammull i koppen kanske? KRAM

2008-10-28 @ 23:42:11
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0