Världens snällaste granne

Jag har världens snällaste granne, inte bara för det hon gjorde igår, vilket jag strax ska berätta om, utan hon är helt enkelt genomsnäll.

När hon har bakat kommer hon alltid med smakprov till oss, liksom jag går till henne när jag bakat. Eftersom vi båda tycker om denna syssla blir det också ett utbytande av recept.

När jag är bortrest tar hon hand om posten och vattnar mina blommor, medan Kosmos levde tog hon hand om honom också.




Vi klipper häcken och gräset åt henne, ansar syrenerna osv osv osv.

Kort sagt, vi utbyter tjänster och har en särdeles god grannsämja.

Igår var det min födelsedag och på eftermiddagen kom hon in med en fin bukett blommor till mig. Sen blev vi sittande och pratde vid köksbordet om allt möjligt.
Så kom vi in på min lilla dotter, som är i behov av en cykel och att jag tänkte åka till cykelhandlaren och titta efter en begagnad.
Då säger hon: "Jag har två cyklar, jag vet inte om jag ska cykla något mer, den ena är dessutom begagnad och inte har jag plats för två stycken heller. "
Jag frågade då om jag kunde få köpa den äldre, om hon var helt säker på att hon inte ville ha kvar den.
Så tänkte hon till en kort stund och sen sa hon: "Hon kan få cykeln, jaaaa, hon får den, vad glad jag blir om hon vill ha den".

Här kära dotter är din nya cykel, som du ser pågår service av den medan jag tog bilden.

                                   Nu går den som smort!


Kommentarer
Postat av: Herta

Jag är osäker beträffande mandeltårtan. Jag mindes en typ hallontårta eller om det var jordgubb och en chokladtårta. Kanske någon annan som vet om den finns kvar i utbudet.



Vilken härlig kisse. Påminner om vår gamla Tigars som inte finns hos oss längre.



Och Du vilken härlig granne Du har haft tur att få ha.

2009-04-18 @ 13:44:58
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: anne

Det var inte dåligt!



Jag tänker inte scrolla ner i din blogg utifall du har något krälande på bild någonstans....Fixar det inget vidare...Huuuu.

2009-04-18 @ 15:01:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Jag ska snart till IKEA och köpa ett batteri..... Sant! Fast sen blir det mer, men det vet jag inte om än. Då ska jag kolla utbudet på dessertsidan.

Jag längtar efter katt vareviga dag, men nöjer mig än så länge att vara kattmormor till tre stycken. De finns på jonkii.blogg.se

2009-04-18 @ 17:45:07
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

anne, Du, det är riskfritt från krälande ända ner t o m England dag 3. Om du vågar scrolla kan du tänka på att när du kommer till Tesco är det inte så långt kvar till Öby Kulle, men jag varnar dig i rubriken, så du kanske törs hänga med på några härliga dagar i England?

Tycker synd om dig, jag vet vad det innebär att ha fobi, men som sagt, jag är botad tack och lov. Det tog 2 år av fobiträning, men det var det värt.

2009-04-18 @ 17:48:12
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: marma

Det är guld värt med goda grannar! Och vad snällt att ge bort en hel cykel!

Kramisar/marma

2009-04-18 @ 18:50:20
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Hon är helt fantastisk denna kvinna och hur snäll som helst. Jag är jätteglad att vi är så goda vänner, precis som du säger, det är guld värt!

2009-04-18 @ 23:16:43
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0