Varmt

Måndag, en sommardag i april........ det låter inte särskilt signifikant för dessa breddgrader, men idag var det faktiskt för varmt att ha tunna bomullssockor i sina Birkenstock - utomhus!

Jag njuter, tro inget annat, jag skulle aldrig drömma om att klaga över värmen efter alla dessa år i Västerbotten där jag frös jämt. Jag trivdes med allt i Umeå, utom breddgraden. Hade stan bara legat härnere hade jag aldrig flyttat.

Det har varit en härlig dag, även om jag tyvärr tillbringat större delen inomhus.

På väg till skolan tog jag mig en titt på den stora magnolian som jag skrivit om tidigare.

OJ, den hade slagit ut under helgen och till och med hunnit tappa några blomblad ner på trottoaren.

På hemvägen var jag på rätt sida trädet och gjorde jag en totalt olaglig parkering, nästan helt uppe på trottoaren för att få ta en bild på hela härligheten.

Doften som mötte mig när jag närmade mig trädet, är tyvärr omöjlig att få med här.
Den får man gissa sig till. Det var ljuvligt och trädet................
                     
                                        ...........så otroligt vackert!



Stadsparken så fort som möjligt, där finns många fler. De har en hel liten "magnoliaavdelning"  sen ett par, tre år tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anki Enbom

Känner nästan doften genom fotot :)

Ja, visst är kissarna för goa även om de kommer och väcker en i tid och otid.

Lite bortskämda ska de vara tycker jag hihi

Kram

2009-04-28 @ 12:32:06
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: Suss

Anki E, Du ska veta att jag lider av svår kattabstinens. Gosar med alla jag ser och som vill gosa med mig. Ska just till att skriva om det.

2009-04-28 @ 16:09:16
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Himla vackert!

2009-04-29 @ 06:33:11
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Verkligheten är så vacker att det inte går att återge på bild, för att inte tala om doften från ett så stort träd. En del magnolior doftar ingenting, konstigt nog.

2009-04-29 @ 08:20:06
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0