Betraktelser ur horisontalläge

Alldeles nyss låg jag och bara var, som man säger numera.

Jag hade suttit utanför mitt uterum och mumsat i mig en kantarellmacka och druckit en kanna te och det kan jag väl erkänna, att jag nästan darrade innan jag fick börja äta de smörstekta små godingarna. Inte en tanke på att föreviga mackan, som låg gömd under en driva nystekta, varma kantareller, jag bara glufsade i mig alltihopa.

Sen blev det lite kallt, då flyttade jag ett hack in och hamnade på uterummet. Där låg jag och läste och smälte maten och när jag sänkte boken fick jag indirekt syn på min födelsedagpresent från april

På eftermiddagen har jag varit och löst in mitt presentkort på Spa-huset. Jag hade önskat pedikyr av kärestan och såna gånger allierar han sig med min dotter och det blir alltid toppenbra.

Jag reste mig upp och tog ett kort på härligheten. Solbrännan är speciell, jag "bor" i mina Birken på sommarhalvåret, då får man en ruta på fötterna.

Jag måste utbrista: VILKA VACKRA FÖTTER ! ! ! Lena som en nyfödd barnrumpa dessutom.



 Sen insåg jag att jag behövde smälta maten lite till innan jag förflyttade mig ett hack till, för att då hamna inomhus. Intog alltså horisontalläget igen och nästa gång jag sänkte boken föll blicken på min underbara sommarinstallation.

På en loppis vi passerade när vi var på böggda (Västergötland/slottshelgen) kom jag över kompletterande delar till min starkt decimerade dockservis. Som ägare till ett vackert fat på fot i glas, gjorde jag detta nostalgiska lilla arrangemang och det har glatt mig, med flera hela sommaren.



Jag är helt övertygad om att det är fler än jag som hade en sån här dockservis på 50- 60-talet?

Kommentarer
Postat av: vivan

Åh, har du hela servisen kvar?

En exakt lika har jag...men inte alla delar...2koppar sockerskål,gräddsnäcka och kaffepannan...



När du åker till Alvastra, skall du passa på och åka ner till Strand, Ellen Key`s herrgård...och inte att förglömma...Övralid...heidenstams residens!!Kramen...säg till så följer jag med dig!!

2009-08-25 @ 18:37:18
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vilken fråga.

Så klart att jag har en likadan servis.

2009-08-25 @ 19:49:40
Postat av: anne

Jag hade en men inte alls så fin, den var vit med några små blommor på.



Man skulle gå och få pedikyr gjord, det blir snyggare om någon annan gör det.

2009-08-25 @ 19:54:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Vivan, Härligt, jag har märkt att många av mina jämnåriga har och har haft en likadan servis. Den är jättefin!

Strand hade jag ingen aning om, men Övralid känner jag till. Har nog varit där i min ungdom, tror jag. Vi kanske skulle ordna en "bloggresa?"

2009-08-25 @ 20:29:07
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Kan det vara min syster M som har en likadan servis? Måste nog ringa och fråga.

2009-08-25 @ 20:30:02
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Anne, Jag svävade på mina nygjorda fötter hela eftermiddagen och kvällen igår. Rekommenderas!

2009-08-25 @ 20:30:42
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Nej det var bara Ni husliga, dockälskande ungar som hade såna, inte vi andra råa hårdhänta typer. :-))



Varför ska just Du har så snygga fötter? Och alltid har haft! Kommer Du ihåg mina fötter och vidhängande fotkomplex. Inget kunde få mig att visa dem frivilligt för någon.



Du förresten, jag har glömt att säga till Dig att det är enklare om Du är snäll och skriver Din bloggadress på URL-rutan när Du kommenterar. Alltså http://leontina.blogg.se . Annars kan ingen gå från Din kommentar hos mig till exempel direkt till Din blogg genom att klicka. Människor får alltså nöja sig med att bara läsa min blogg istället för att genast länka över till alla goda blåbärsmuffinsar på Din blogg!



Sen är det lättare för mig också. När jag går bloggpromenad och läser runt så går jag in på Arkiv, kommentarer och läser i tur och ordning bloggar hos dem som kommenterat hos mig. När jag kommer till Din så fungerar alltså inte länken, så jag måste gå in på min blogg och ta länken därifrån.



2009-08-25 @ 22:00:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag vet inte varför mina fötter är som de är, minns du min moders? Jättelika hallux valgus, min fader hade inte så hävliga han heller. Undrar om hävliga är svenska???

Jag ska försöka minnas din långa instruktion nästa gång jag kommenterar, men säkert är det inte!

För övrigt har jag inget minne av att du hade något fel på fötterna, vad var det med dem?

2009-08-25 @ 22:58:58
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Suss: Nu ser jag, Du gör ett mellanslag före "se" i bloggadressen, därför funkar inte länken till Din blogg. Du gör likadant här i alla Dina egna svar på kommentarer.

2009-08-26 @ 21:35:18
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, BRA, vilken falkblick du har. Då har vi löst det problemet. Vilka vi förresten??? Du så klart!

2009-08-26 @ 22:12:47
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0