Fundering i den sena timmen då jag borde ligga redan

"Pedikyrerskan" som var så mjuk och snäll mot mina fötter igår sa något som jag grunnat på sen dess.

Jag fick välja nagellack när hon var färdig med mig och så här sent på året väljer jag absolut inte rött. Hon hade 4 olika färger, varav ett var väldigt rött, det utgick alltså. Sedan ett ljusrosa, ett som drog mot orange och så det som jag valde, den mörkrosa nyansen.

Medan hon satt där vid mina fötter och lackade sa hon:
"Vad bra att du valde den här färgen, den passar dig!"

Jag var tvungen att fråga vad hon menade. Jo, hon menade att jag absolut inte kunde ha den som drog mot orange, för den passade inte mina färger.
Vilka färger? Min solbrända ruta på foten, eller färgen på huden? Jeansen? Eller......???

Nu ska jag lägga mig och fundera lite mer på det.

God natt! Om jag nu får någon nattro när jag håller på och söker svaret på det här.


Kommentarer
Postat av: Mia

Du har en egen färgskala, oavsett solbränna eller andra tillfälliga saker. Vissa färger passar dig betydligt bättre än andra. För många år sedan gjorde jag en s.k färganalys som var populär då. Kul, men också litet lärorikt. Blev vägledd i vilka färger som passar mig och vilka som inte passar mig... Och det stämmer, tycker jag... Jag fick också veta att gult guld är inget för mig utan jag ska ha silver eller vitt guld. Bra, silver är inte så dyrt som guld... har inte mycket guldsmycken, så visst blev jag påverkad!

2009-08-26 @ 05:34:48
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag tänkte på det där med färganalys, men trodde inte att nagellack på tårna hade någon betydelse. Jag har inte gjort färganalys, men känner ändå vad jag vill/kan ha och inte ha.

Silver är väldigt vackert tycker jag också.

2009-08-26 @ 09:05:44
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: marma

Hoppas du fått några timmars sömn i alla fall.

Men visst är det konstigt med färger - man KÄNNER ju så tydligt vad som är OK eller inte.

Kramar/marma

2009-08-26 @ 11:42:50
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Jag hörde klockan slå midnatt, men det var inte för att jag låg och funderade på färger.

När det gäller kläder finns det vissa färger jag aldrig skulle ta på mig, t ex grönt, i synnerhet inte ljusgrönt.Kram

2009-08-26 @ 14:49:09
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0