Segare än Karlssons klister

Nu börjar jag fatta vad andra som bloggar menar, när de skriver att bloggen är seg. Det har tagit mig mer än en kvart att komma så här långt.

Så här hopplöst har det aldrig varit förut. Jag nöjer mig med ett kortare inlägg, för jag har alldeles för många bilder att lägga in på det tilltänkta och det orkar jag inte sitta uppe och vänta på att "Överste bloggbestämmaren" ska ta emot.

Jag var hos svärmor i helgen, hon har en Mårbackapella som var riktigt fin och som uppenbarligen har älskat sin sommar på hennes uterum. Hon själv hade räknat till 14 blommor och jag kunde konstatera att det även var 7 knoppar på gång också, nu i september. Mina börjar se lite trötta ut och jag plockar gula blad nästan varje dag.

Det är tydligen olika i olika kommundelar, eller om det kan vara olika i olika uterum?



Nostalgbild kommer strax!

Av min älskade nästansyster har jag fått en liten hög gamla, fast nya, godispåsar i present, som hon köpt på någon Antikmarknad.

De föräras enbart till mina allra käraste vänner och förra veckan var jag på stan och träffade en av dem, I-M som jag inte sett på hela sommaren.

I den hade jag stoppat godis så klart, det är ju en godis påse. Det var Guinnessfudge från Irland och ett par små chokladbitar från Italien.


 

Frågan är om inte påsen var finaste "presenten?" Hur ser de ut idag i jämförelse? Inte så värst, tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Thalina

vacker mårbacka och måste säga att mina pelargoner som står ute är lika fina än.Vilken härlig godispåse.Nu är de inte lika fantasifulla i bild och färg.Ha det gott kram Thalina

2009-09-01 @ 14:05:24
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, bloggen har varit seg av och an den senaste tiden, och speciellt igår kväll.

Hoppas det fixar sig snart så att bloggarna flyter på som vanligt.

Fin bild på Pelargonien, och så mysig godispåsen ser ut.

Ha en bra fortsatt dag.

Kram

2009-09-01 @ 14:57:35
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: marma

Jättesöt påse!



Jadu, pellarna börjar bli lite risiga här också men jag tror att jag får ta på mig det mesta. Jag plockar och sköter dem inte lika bra nu som t ex i juli - då blir det väl så!



Kramar/marma

2009-09-01 @ 16:40:58
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Alla, Svärmors pella är väldigt fin och det är godispåsen också. Vi är tämligen överens om det, eller hur?

Hoppas bloggen "piggnar" till.

2009-09-01 @ 22:46:30
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0