Glad och tacksam





Idag är jag både glad och tacksam, i alla fall sen 12 och framåt, före det var jag mest spattig!

Jag har varit på återbesök på USÖ, röntgen och frakturmottagningen. Min handled läker som den ska och jag fick beröm för att jag kört igång med träning direkt. Allt ligger rätt, stygnen i huvudet är klippta och såret fint!

Så klart jag är både nöjd och tacksam!

Sen kom nästa kommentar från läkaren. Gipset kvar i 3 veckor till!




Jaja, nu har  jag vant mig att stå i duschen varje morgon, som Frihetsgudinnan med armen rakt upp. På den en stor kasse som sitter fast med ett tjockt gummiband vid armbågsvecket.

Imorgon kanske jag ska hålla en fackla i den handen och be särbon kolla om jag är mer "look alike" statyn av henne. Paris Hilton var det tydligen ingen som tyckte jag liknade när jag försökte med det hemma hos brodern med småhundarna.

Sen är jag inte återställd bara för att gipset kommer bort, men då är jag i alla fall en bra bit på väg som det var innan jag gjorde min saltomortal i hallen.




Jag försöker att inte köra i 180 längre, jag har tagit ner tempot till cirka 70!

Kommentarer
Postat av: ansepanse

låter bra tycker jag, det där med frihetsstatyn - jag kan riktigt se det framför mig :D

ha en fin kväll - kramar

2009-12-30 @ 17:35:01
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Christina

Härligt!!!

Jag har tänkt på dig hela dagen. Jag vet hur eländigt det är att få beskedet...Bryt upp, gipsa om osv. Nu kan du öka på till 180 igen för nu bör det inte kunna ändra läge. Skämt åsido. Stanna du kvar på 70. Jag tror du behöver lära dig ta det lite lugnare. Jag tror läkaren såg det och beordrade tre veckor till med gips. Då blir det automatiskt lite svårt att baka, städa, tvätta, pynta, blogga, fota och allt annat du gör ungefär samtidigt.

Kram på dig och börja nedräkningen. Knock, knock

2009-12-30 @ 19:30:34
Postat av: Vivan

Kära vän, vad du har gått igenom!

har inte varit inne och läst några bloggar...

Jag har bestämt att köra i 50 km...för att inte hamna i din situation...räcker med all bilkörning i blixthalka!

Nu önskar jag dig god bättring och ett gott nytt år!

Nyårskramen!

2009-12-30 @ 19:56:22
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så skönt att din handled läker som den ska.

Måste vara en lättnad, men säkert inte kul att behöva ha gipset i tre veckor till.

Ha det så gott

Kram

2009-12-30 @ 22:40:08
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ha ha... det där med frihetsgudinnan var bra! Jag ser Dig framför mig, lite majestätiskt så där!



Du får alltså en lugn start på terminen, dvs ingen start alls. För jag antar att Du inte kan spela och skruva med en hand. Sen ska Du träna upp den också. Du är nog inte igång förrän bortåt sportlovet.



GOTT NYTT ÅR i alla fall till Dig och barnen och mannen!

2009-12-31 @ 08:20:19
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Alla, Jag känner mig lätt som en fjäder, trots gips och ganska rejäl kroppshydda. Först nu inser jag hur bekymrad jag varit för komplikationer. Idag känns livet lätt, vi har t o m varit ute på stan och fikat och halkat runt utan större problem.

Tack för alla uppmuntrande ord och Gott Nytt År önskar Frihetsgudinnan!

2009-12-31 @ 13:53:56
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Herta

Härligt!

2009-12-31 @ 16:33:43
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: acw

Skönt att du ser det hela positivt!

Förlängd ledighet, eller vad man kan kalla det????



Vi hörs!

2010-01-01 @ 13:12:00
Postat av: Suss

A-C W, Jag försöker alltid hitta det positiva i det som händer. Nu blir jag hemma lite längre än jullovet, det vet jag redan. Kram!

2010-01-01 @ 18:56:27
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0