Ett urval julklappar

Enarmad som jag är temporärt, blir det inga längre utläggningar och berättelser här för tillfället. Fast när jag läser igenom inlägget innan publicering, inser jag att det blev riktigt långt  -  men det har tagit tid ! !

Mellan varven har jag rejält ont i handleden och då tycker jag synd om mig och tar en Alvedon, sen går det riktigt bra ett tag igen och jag vill väldigt gärna klara mig själv.

Har vi kvinnor blivit fostrade till att inte be om hjälp eller är det något självvalt? Är jag ensam om att tycka att jag måste klara det mesta själv?

Så har jag en liten noja också, att det läker ihop snett, för det har jag förstått är ganska vanligt. Jaja, den 30/12 får jag svar på den frågan i alla fall.

SÅ, nu var förhoppningsvis dagens gnäll avklarat, nu till roligare saker. Jag passar på att skriva medan jag är "drogad", i den mån man blir det av alvedon.

I år blev jag tvingad att skriva en önskelista, det var barnen som tjatade och det var nog en bra idé.

Jag vill visa några av de fantastiska julklappar jag fick utifrån den listan.

Av kärestan!



Av kära dotter & sambo!



Av käre sonen & sambo!




Av nästansyster!



Av engelska nästansystern!



Av moderns namne, även hon en syster!



Av bonusbarnen & sambo!



Det har väl framgått att jag är 100% julälskare? Jag byter julklappar med nästan alla mina vänner och det här är bara ett urval. Jag fick mycket mer, jättefina och bra saker och den här julen var helt underbar (fast det brukar de förstås vara jämt.)

An nästansyster A, hon som sytt den vackra kassen, fick jag också något som för mig var en gåta.
Ingen av oss 5 som firade jul tillsammans kunde lista ut vad det är. Vi kunde utesluta väldigt mycket, men hade nästan inga passande förslag alls.



Den är 11 cm hög och 5 - 6 cm i diameter.

Jag ringde och frågade vad jag fått.

 "Läs på lappen", sa hon.

Det var ju bra information, men det språket behärskar inte jag.

Gissa gärna vad jag fått och det är fritt fram att läsa på etiketten som sitter på förpackningen.






Jag fick också Hallsbergs Hembygdsförenings årliga almanacka av en mycket god vän och där fanns gamla bokis (Hallsbergs bokhandel) med, riktigt gamla alltså. På interiörbilden står min mycket unga mor med sin arbetskamrat. Så fick hon vara med här på julafton också, det värmde lite extra.

Det enda jag inte fick från min önskelista var ett bananfodral. Ett rött ville jag ha!

Men man kan inte få allt och jag fick då verkligen så att jag är tacksam och nöjd för hela året.

Jag äter gärna klämda bananer i fortsättningen också!


Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag dristar mig till att gissa på en hårbottenmassagegrej modell mer primitiv. Vi fick en mer modern.



Oj, så mycket julklappar. Flinar när jag ser att Du också¨steker prinskorvarna så. Jag klipper i bägge ändar och det kallas då att steka grisar. På så sätt får man 4 goda brända ändar.

2009-12-27 @ 07:40:43
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Numera är jag expert på smärtlindring i olika former. Allra mest effektivt är att kombinera en Panodil 500 mg med Ipren 400 mg, istället för att ta två av samma sort.



Ha en god fortsättning på helgen och jag måste säga att det var en prestation att lyckas blogga så mycket med bara en hand.

2009-12-27 @ 07:44:19
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är en huvudkliare!! Det står ju på samen!

2009-12-27 @ 08:17:28
Postat av: Mia

Oj, så mycket julklappar... och det går att läsa mellan raderna att du verkligen älskar julen... ja, för all del - du skrev det också!

2009-12-27 @ 08:31:41
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Ragnvi

God fortsättning till dig! Blir glad av att läsa att du trots paketet på armen fick en fin jul med många klappar!

Och den där konstiga saken...tror det är en sån där underbar huvudkliare!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-27 @ 12:47:08
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Kollektivt svar på gissningsjulklappen: Det är inte en huvudkliare, jag trodde det ett tag, men jag har redan en som jag köpt på Universeum i Gbg och den ser inte ut så. Gissa gärna igen!

2009-12-27 @ 13:41:30
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag blandade alvedon och ipren tidigare i höst, mot inflammationen i axeln. Det funkade bra, men jag höll på för länge och fick magkatarr, bara en liten varning!

2009-12-27 @ 13:42:28
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0