Jullov och lite surr

Igår var sista dagen på skolan före jullovet och första för mig efter halsinfektionen. Jag som sa halsfluss, är det inte godkänt längre? Halsinfektion bevars är det som drabbat mig! Fast nu har jag inte ont längre.

Jullovet är efterlängtat, nu äntligen får jag pynta klart, stryka juldukar och lägga på och göra färdigt jultallen.

Jag har börjat tidigare lite här och där i år, för förra året blev jag less på tomtar i och med att julhelgen hade varit. I år bestämde jag mig för att få njuta lite längre och det pågår för fullt - njutandet alltså.

Medan jag sitter och skriver tittar jag ut lite. Här utanför mitt fönster är det - 12 grader och grannen står i snön och grillar för fullt. Det ryker som värsta Lützendimman. Han är en passionerad grillare och bjuder ofta på det han har på gallret. Det luktar, men det var värre när han var rökare, det inte bara luktade, det luktade förfärligt!

Hoppas ingen ringer på brandkåren bara, det står en tjock vit rök rakt upp i vinterkylan.

Kolla vad som hände igår.




Vår sista dag på jobbet ägnade vi åt lite felaktigt frosseri! Inga ord behövs!



                     R   E   S  U   L   T   A   T   E   T   !



Ingen protesterade, varken personal eller elever! Vad gott det var!

Kommentarer
Postat av: Mia

Nej... jag vägrar semlor innan jul. Äter kanske högst 1-2/år... men funderat litet varför inte innan jul. De är väl lika goda nu som senare... ;-)

2009-12-20 @ 14:31:49
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, I princip vägrar jag också semlor innan jul, men sen kände jag som du - varför inte? När tillfället bjöds kan jag tala om att det var JÄTTEGOTT! Helst ska de vara hemgjorda!

2009-12-20 @ 20:04:17
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0