Ut i snön med dubbla mössor

Idag tyckte kärestan att det var dags för mig att ta steget ut i vintern. Han måste mer eller mindre mota ut mig, jag är som katterna, kurar gärna inne när det är kallt - och varför inte i horisontalläge?

Okej, jag sa ja till att gå med på en promenad i nysnön. Vi gick över motorvägsbron, för att kolla om kommunen fortfarande matar småfåglarna, som de brukar så här års.

Visst är det vinter, vad ska man annars kalla det?



Det såg inte ut som det bjuds gratismat för de små bevingade vännerna i år. Det fanns varken människo- eller fågelspår vid matstället. Det kändes lite tråkigt.




Tur att vi är många som matar hemma, med både frön och talgbollar.

Vintern verkar ha kommit plötsligt, eller har de inget cykelförråd?



Vi pulsade vidare och blev omkörda av en liten plogtraktor. Han bara körde om oss, utan att skrapa bort minsta snöhög. Han sandade inte heller, trots att han hade en sån manick baktill på traktorn.

Jag måste erkänna att det är vackert mellan varven, trots att det är min värsta årstid. Jag är ingen fanatiker, jag är bara inte så förtjust i vinter, kyla, is och snö!

Titta på rönnbären!




Till slut var vi hemma igen och tog baksidevägen in för att kolla att det fanns talgbollar i automaten. Det fanns det!



Det var den promenaden ute i snön med dubbla mössor.


Dubbla mössor?????????


Det har jag väl!!!!!!




En på huvudet och en på högra handen!! Handsken är för liten just nu!

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det vackert! Mycket vackert... och jag uppskattar snön om den faller, blir liggande och vägarna är farbara. Men det snöslask vi ofta får här som ger mest modd, eller ishalka det kan jag vara utan. Farligt att gå utomhus, att köra bil är heller ingen höjdare då....

2009-12-29 @ 08:41:00
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Jag tycker Du bär årstiden med heder! Och kanske lite mer försonande än i tidigare inlägg.



Du löste problemet med frusen gips bra; en mössa till. Knyter Du fast den eller går omkring med den i vädret? Annars ramlar den väl av?

2009-12-29 @ 08:49:37
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, jag är glad att jag kommit så långt i min vinterbearbetning att jag kan erkänna att det är vackert, för det är det.

Halka tycker jag inte om, varken som fotgängare eller bilförare!

2009-12-29 @ 10:27:35
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Visst var det fiffigt med mössa på handen. Jag provade flera vantar och handskar innan jag kom på den smarta idén med mössvanten. Jag bara snodde fast den, bra att veta, men håll dig helst på benen, det är ingen höjdare att gå så här!

2009-12-29 @ 10:29:08
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0