Nu är det vinter!



Jag har kapitulerat ! ! Ingen ide att sträva emot längre. Det är vinter enligt almanackan och nu är det det enligt naturens vilja också.

Grannbarnen kvittrar och leker i allt det vita, särbon skottar som en besatt för att få fram bilarna och snön är tjock och kompakt. Kramsnö är det så det räcker och blir över. Om jag hade haft lite sämre omdöme kanske jag hade varit ute och gjort en snölykta. Nu blev det inte så.

Samtidigt tänker jag på barnen down under. Jag pratade med sonen igår och där var det +46. Hemma i Umeå, dit de ska framöver, skulle det kunna bli ner mot -20. En differens på 66 grader. Han sa helt ärligt att han faktiskt föredrar -20 mot den där hettan.

Idag är det stora rubriker i tidningen om bränderna därnere och värmen har ökat en grad till, + 47. Orolig moder skickar sms och hoppas att allt är bra med dem, omtänksam son ringer en kort stund efteråt och talar om att de mår bra och att nu är det bara + 25 och folk går hem och hämtar koftor och jackor.........
Bränderna är dessutom ute i bushen, men hittills hade det dött över 50 personer.

Jag tittar ut igen på mitt lilla fågelhus. Där har jag en liten indikation på hur mycket det snöat. Nu kan inte allt ligga kvar på det lilla huset, det är mer på marken, men ändå. Jag skulle inte vilja vara blåmes och sitta där om det rasar från taket.


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Tänk om vi här nere i skåne fick fint besök av Kung Bore lite oftare. Nu får vi som bäst en liten skvätt av hans mjäll.



Måste passa på och tacka, nu när jag har ordet, för en härlig blogg av en ännu härligare SUSS.

Jag är här inne och fluktar och läser varje dag.

Ska försöka lämna avtryck och tacka lite oftare.



Kram!



/Jimmy

2009-02-09 @ 13:29:15
Postat av: Suss

Tack min bror, det värmde mitt i allt det vita jag omger mig med för tillfället.



Himlen är dock lika blå idag, som den dagen jag for över "Bergen".

2009-02-09 @ 15:16:12
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0