Omgruppering

Harry Martinsson har skrivit en roman som heter "Vägen till Klockrike".
Jag kan snart skriva del 2! Fast vi pratar definitivt inte om samma klockrike.

NU HAR DET HÄNT IGEN!

Jag tror faktiskt att det är för sista gången på ganska länge, för det behovet börjar vara mättat.



Den här klockan heter Ella bestämde jag igår, det var då den fick flytta. Min kompis A som sålde den till särbon, trodde sig veta att en tidigare ägare hetat just Ella. Det är ett passande namn, tycker jag.

Det är alldeles sant, han har köpt en till! Jag har börjat vänja mig, så helt plötsligt tycker jag den är fin. Jag, som aldrig ägnat minsta tanke åt klockors vara eller inte vara, än mindre deras utseende.

Vi pratades vid igår kväll och då hade han ägnat aftonen åt omgrupperingar. Nu sitter Örnen inne i sovrummet, just bredvid där jag ska sova. Tack och lov slår den inte. Det sköter Linköping i Bupprummet om och Ella har fått hedersplatsen inne i vardagsrummet där Örnen tidigare satt.
Nu är det en i varje rum, samt en isärplockad som sitter på en skåpvägg så man kan pilla lite i den då och då och fundera över varför den inte sköter sig lika exemplariskt som de andra uren.

Badrummet är hittills förskonat från tick tack, oro och pling, plong. Det är jag glad för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0