Söderut igen

Idag har vi varit i Nora där jag köpt akvarellen av Ted Ström, som jag tidigare skrivit om här på bloggen. Nu står den på mitt vardagsrumsgolv och väntar på en placering. Tavlor har jag gott om, det är sämre med väggar, ändå kunde jag inte låta bli den.

"Nu kommer vintern".


Jag är väldigt nöjd, jag har inte kunnat släppa den med tanken och särskilt förtjust är jag i tåget som susar fram i natten där bakom gården.

Sen blev det att välja väg hem och jag förespråkade "Bergen", den gammelgamla vägen från Nora till Örebro. Jag såg framför mig i fantasin, att det skulle vara nästan trolskt att åka där i vinterlandskapet.

Usch, det låter som jag har fått nån slags störning, vad bryr jag mig om vinterlandskap? Eller, har det hänt något? Ens smakramar förändras ju vart sjunde år har jag hört, kan det gälla känslan för snö också?
Travesterar vilt här: "Frnsk Susannes känsla för snö, i en föränderlig tid". Undrar vad Peter Hoeg tycker om det?

Måste medge att det är vackert!



Passerar den stora kraftledningen och jag tänker varje gång jag ser den: Hur mår de som bor under den där?" Det kan absolut inte vara hälsosamt. Särbon brukar kalla den för "Harsprånget", kanske är det därifrån den kommer (eller går?)
Vi letade lingon under den en gång, men jag tyckte inte om att gå där. Det kändes inte bra!



Sen blev det rena kyrkvägen när vi kommit ner till civilisationen igen.
Närkes Kil



Eker



Och den i Varberga som jag är osäker om namnet på - Mariakyrkan kanske?



Alla dessa fotograferade under pågående färd och "Behind windows". Det funkar uppenbarligen rätt bra!

Väl hemma gjorde jag lasagne - JÄTTEGOTT och en supersmarrig sallad som jag verkligen proppade in massor av!

Visst är zebrorna söta?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jasså, det blev den tavlan i alla fall. Helt rätt val enligt mig.



Kram

2009-02-21 @ 22:05:15
Postat av: Suss

Åsa, jag är så nöjd, men jag har ingen ledig vägg. Jag måste göra en omgruppering av stora mått, för den här nya var mycket större än dem den ska kompa med.

Det ordnar sig säkert, men för tillfället står den på golvet.

2009-02-22 @ 00:06:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Inga M

Fin tavla! Hade jag gärna köpt också. Håller med om att tåget där i bakgrunden var viktigt i bilden. Jag känner igen dilemmat med fler bilder än väggar. Här kör jag rotation säsongsvis. Just nu hänger det uppe som jag vill se på vintern (och det måste inte vara vintermotiv!), sen byter jag några gånger under året.



Antar att Du har sista dagen på lovet idag! Ha det riktigt skönt på den nu! Själv ligger jag mest och hostar.

2009-02-22 @ 11:37:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag ska maila dig de andra jag valde mellan. Han målar riktigt fina tavlor.

Byta under året vet jag inte om jag orkar med, det låter jobbigt i mina lata öron.

Sista dagen, alldeles riktigt och då vräker snön ner! No comments, det sparar jag till bloggen.

2009-02-22 @ 15:01:06
URL: http://[email protected]
Postat av: charlotta

jag råkar ha salladsbestick i trä med elefanter där uppe istället :)



jag förväntade mej att få se en semelbild från igår här inne hos dej.. hittade ingen!

2009-02-25 @ 14:28:58
URL: http://candykills.blogg.se/
Postat av: Suss

Charlotta, Elefanterna är säkert jättefina, tror bara det fanns giraff och zebra när jag köpte.



Vad det gäller semlan, jag "fick" ingen. Jag kör en liten minisatsning och äter inget slisk alls under veckorna. Jag kanske kan köpa en semla till helgen, då är det tillåtet att fika, fast, jag måste alltid flå av grädden och då känns det ändå som om jag inte unnat mig något gott.

2009-02-25 @ 17:29:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0