Terror från dotter och hennes syster

Det här har jag fått som utmaning från min lilla dotter, som fått det från sin syster.

Hon skriver att det kommer att ta tid att förlåta systern, för det var inte alls lätt!

Jag testar och ser om jag kan tänka mig att förlåta dotra!

Regler:
Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt, får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!


1. Vad heter du?: Susanne
2. Ett ord på fyra bokstäver: Svår
3. Flicknamn: Signe
4. Pojknamn: Sven
5. Yrke: Sotare
6. Färg: Svart
7. Klädesplagg: Strumpor
8. Mat: Skinkpaj
9. Sak i badrummet: Spegel
10. Plats/stad: Sävar
11. En orsak att vara sen: Sov för länge
12. Något man skriker: SATAN
13. Film: Såsom i himmelen
14. Något man dricker: Sodavatten
15. Band: Stones
16. Djur: Siameskatt
17. Gatunamn: Storgatan
19. Sång: Sjörövar-Fabbe

Jag måste erkänna att jag hade en äckligt, lätt bokstav. Förlåt mig mitt barn att du fick ett nam som börjar på J. Jag förlåter dig för utmaningen också, den var bara rolig.

Undrar vad Åsa tycker, som är en av dem jag utmanar. Åsa, du får gå in och besvara din som kommentar hos mig eftersom du inte skaffat någon blogg än. Ska du inte börja snart? Det är ROLIGT!

Alltså: Jag utmanar Åsa, Inga, mammistankar(Sofie), fridab (Frida) och panycebolla (Maggie)

Det var knappt jag fick ihop 5 stycken, men jag tänker kolla på era bloggar om ni är lika "lydiga" som jag och svarar.
Jag inser också att jag måste skaffa mig några fler bloggkompisar!

Nu är det dags för kurering så att jag orkar med TV-soffan en stund.

Festen ikväll fick jag lämna återbud till. Dels hade jag nog inte orkat med min VINTERFÖRKYLNING i kroppen, dels hade de andra festdeltagarna nog inte tyckt det varit så trevligt att ha mig som bordssällskap. Jag är inte så "smaklig" kan jag säga, utan att säga för mycket.

                             

Nej, nej, nej, lilla barn, inga detaljer!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag är så lessen Suss, men jag antar aldrig såna här utmaningar. De påminner för mycket om skolans alla hysteriska utvärderingar och jag får rysningar av eländet. Men Du får skaffa Dig fler bloggkontakter. Du kan gå in och läsa några av mina kontakter och börja kommentera lite där. Då får Du nog kommentarer tillbaka. De är alla bra som jag ofta läser och som kommenterar hos mig men några som skulle passa just Dig bra tror jag är Ingermaryissa, Anne, Alltiallon, Herta, Mia.

2009-02-27 @ 21:53:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, inga (vitsigt) problem alls. Jag fyller gärna i när det kommer från nära och kära. Annars är det väldigt många mail med lyckönskningar, hotelser, pengachans osv osv i all oändlighet, som jag alltid lägger direkt i papperskorgen.



Jag ska ta en liten koll bland dina bloggisar!

2009-02-27 @ 22:48:11
URL: http://[email protected]
Postat av: Åsa

Klart jag antar utmaningen mitt i brödbak och Let´s dance....



Jag har ju inte den lättaste bokstaven men gör ett tappert försök...



1. Vad heter du?: Åsa

2. Ett ord på fyra bokstäver: Åter

3. Flicknamn: Åse

4. Pojknamn: Åke

5. Yrke: Ångmaskinist

6. Färg: Åskgul

7. Klädesplagg: Åtsmitande jeans

8. Mat: Ålsoppa

9. Sak i badrummet: Ånga

10. Plats/stad: Åmål

11. En orsak att vara sen: Åtrå ;-)

12. Något man skriker: Åh fy faaaan

13. Film: Åskbollen

14. Något man dricker: Åbro

15. Band: Ådahl

16. Djur: Åsna

17. Gatunamn: Ågatan

19. Sång: Å jänta å ja



Hur tycker du jag klarade mig???

Krya på dig

2009-02-27 @ 23:16:54
Postat av: Mia

Japp, en kule tankenöt, tyckte även jag... som har gjort den här tidigare...

2009-02-28 @ 18:17:17
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag gillade din om boknörden, jag tror jag kom upp i 82% och det förvånar mig inte ett dugg. Du skulle se mitt hem......... böcker överallt, men så har jag nästan vuxit upp i en bokhandel också där min mor jobbade hela min uppväxt.

2009-02-28 @ 23:13:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0