VSB

VSB, det skulle man skriva i något ämne i skolan minns jag. Jag tror mig också minnas att det betyder:
"Vilket Skulle Bevisas." Det handlade säkert om matte, det är därför jag inte har en aning om i vilket ämne vi skulle skriva VSB efter svaret.

Nu har jag i alla fall uppnått ett VSB-stadium!

JAG ÄR GENOMFÖRKYLD och har snytit bort allt skinn under näsan sen eftermiddagen.

Så här är det har jag kommit fram till efter ett klokt tankeresonemang med mig själv.

* Jag tycker inte om vintern!
* Jag har fått för mig att man måste tycka om vintern och gör våld på mig själv
* Jag har köpt ett par sköna, varma thermobyxor för att utmana vintern
* Jag har varit på vinterfriluftsdag och dragit i mig massor med frisk (kall) luft
* Ingen har nånsin blivit sjuk av frisk luft (just den här delen är jag inte så förtjust i i mitt resonemang), men jag tar med det för att slippa få kommentarer på bloggen om att frisk luft bara är nyttigt och inte alls sjukdomsframkallande.
* Vintern tyckte inte om att bli utmanad


     ALLTSÅ!!!!!!
1. Jag har vistats ute en hel vinterdag för 2 ½ dag sen 
2.  Inkubationstiden på förkylning är 2 - 3 dagar
3.  Jag är genomförkyld


SLUTSATS
Vintern är osund och framkallar sjukdom. VSB 

Så var det med det, jag är tillbaka på ruta ett när det gäller mitt förhållande till vintern!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Hmmm, jag insjuknade också på vår friluftsdag! Det här borde någon forska på! Varför insjuknar personalen på friluftsdagar?



2009-02-27 @ 12:10:21
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Det har jag helt klart för mig, jag har hittills ALDRIG insjuknat på en friluftsdag. Å andra sidan har jag heller ALDRIG varit med på en vinterfriluftsdag. Dra dina egna slutsatser.



Själv säger jag bara: VSB!!!

2009-02-27 @ 12:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0