Söndag igen

Söndag = vilodag!

Det har jag skrivit om förut och det är sannerligen inte en vilodag. Fast på ett sätt är det det, för det är inte så mycket tider att passa, men vad det gäller saker att göra, finns det hur mycket som helst att ta sig för. Då är det extra vilsamt att sätta sig en stund och blogga.

Om jag ska dra en gammal surdeg en gång till, så ringde min f.d. glada dotter som var på väg från sin och Vickes hundkurs och lät meddela att: "Nu lyser den där bromslampan igen, vad ska jag göra"?

Jag uppmanade henne köra försiktig och att komma hit med vraket så skulle jag skjutsa henne till jobbet.

Nu står bilen här utanför igen och uppriktigt "VEM BRYR SIG?????" Eller "ORKA ! ! ! ! " Eller " DET SUGER!!!!!" Jag jobbar inte för inte med tonåringar, så ett och annat har jag snappat upp genom åren.

Jag bestämde mig för att terapera mig i julklappsrummet. Där mår jag bra!

Nu är alla ihopsamlade snören på plats. Jag tror inte jag har fler och det tycker jag nog är lika bra, när jag ser över mina samlade tillgångar.

Lite galen är jag allt, för jag känner mig väldigt tillfreds när jag öppnar den här lådan i min nya byrå!



När jag bodde i Umeå hade man som kommunanställd rabatt på ett kontorsföretag. Där såldes förutom allt kontorsmaterial även stora rullar presentsnören. Där har jag handlat mer än en gång, vilket väl inte är så svårt att räkna ut. Det är bra med stora rullar, de tar inte slut så fort och jag vill gärna ha många färger. Då kan det bli så här.

Men som  sagt, jag mår inte illa av att ha det så här. Tids nog tar de slut och då kanske jag inte behöver köpa en ny på en gång, eller så har jag så mycket " tvångs" att jag måste. Det visar sig!

Sen tänkte jag att det är lika bra att bära upp presentpappret också. Nu fick jag inte med julklappsrullarna på bilden, men ungefär så här, fast plus ett antal rullar till med jultema,  kommer det att bli när allt är samlat.

Jag tycker det också är jättebra och mår minst lika fint som när jag tilttar ner i snörlådan.



Så var det med det och nu ska jag fortsätta med juletiketterna och sortera dem också.

Man ska komma ihåg, att idag är det mindre än 11 månader kvar till julafton!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Oj, vilken ordning Du har här! Du skulle se min sylåda, eller rättare sagt den skulle Du inte se.

2009-01-27 @ 07:20:55
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag har precis börjat med mitt lilla rum, så än är det välsorterat och gott om plats.



I sanningens namn ska det in någon slags arbetsbänk och alla sygrejer också. Som det är nu är det just ingen ordning alls på den delen.



Julen är mer motiverande om du förstår? ÄSCH, det gör du ju inte, dumt av mig, eller hur?

2009-01-27 @ 15:28:38
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0