Åter i Sverige

Home sweet home heter det !

Jo, det är jätteskönt att vara hemma igen, men för första gången på länge har jag ingenting planerat i resväg framöver. Det enda jag ska ut på är en dagsutflykt till Uppsala nästa vecka, med min kompis Eva. Det ska i och för sig bli jätteroligt, men jag brukar alltid ha nästa resmål i fantasin när jag kliver över tröskeln härhemma.

Önskelistan är lång vad det gäller resmål, men jag känner mig mättad för tillfället...........är jag sjuk?

*Malta
*Lissabon
*Barcelona
*Krakow och Zakopane
*Bergen
*New York
*Venedig
*Holland
*Lüneburger Heide
*Island
*Motorcykel på Åland
*Ösel

Jag kan hålla på och räkna upp mer, men för tillfället känns det som en stuga vid en sjö, eller på Västkusten i 14 dagar, med varsin kasse böcker, är det som blir nästa sommars semestermål.

En lässemester, det vill både jag och kärestan ha!

Någon som har något tips på läslya nästa sommar? (Helst Västkusten).

Fortsätta skriva om Irland eller sticka mellan med Italien?

Idag verkar jag mest bestå av frågor........ lite trött efter alltför många korta nätter tror jag.

Men, jag vet ju en sak. Jag och nästansyrran ska till England nästa år, för det ska vi varje år hädanefter!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Välkommen hem!

Måste bara säga att Leksands sommarland var riktigt kul även om du "varnade" mig. Haha. Hoppas du haft det riktigt bra i Italien, njut av resten av sommarlovet för snart är vi i klassrummet igen.. Tiden går alldeles för fort!



Finns det tid för nån T&P nästa v eller ska vi vänta tills vi drar igång igen?

Kram på dig!

2009-07-22 @ 07:48:44
Postat av: Inga M

Du har glömt Liane Sillerud bland resmålen! Här finns en stuga vid en sjö och den går att läsa i. Det är mitt tips för nästa år!



Nu väntar jag bara på Italienreseskildringen!

2009-07-22 @ 09:08:59
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anna Kallova

ABSOLUT

2009-07-22 @ 10:33:21
URL: http://leontins.blogg.se/
Postat av: Suss

Åsa, Kul att det funkade i Leksand. Italien var toppen, reseberättelse kommer snart.

Jag tror T&P får lov att vänta lite. Västerbottensbarnen är här den här veckan och nästa ska jag resa till Uppsala bl a. Sen har särbon semester igen.

KRAM

2009-07-22 @ 17:09:50
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Inga, Jag tänkte nog på Liane också, vi får se hur Västerbottensungarna ska göra nästa år. De pratar om Västkusten. Annars är väl Värmland det bästa man kan tänka sig, tycker i alla fall jag.

Italien var det, ska försöka lite ikväll.

2009-07-22 @ 17:12:33
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Anna K, Självklart! Ingen tvekan!!!!!

2009-07-22 @ 17:12:59
URL: http://leontina.blogg. se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0