Blåbärsplockaren

Så här ser den ut!

Min själsbroder Jimmy fixade fram en bild fortare än jag hann blinka, trots att han inte hade en aning när jag började beskriva hur den såg ut!

Han är en klippa och utan honom skulle jag stå still!!!!!

TACK KÄRE BROR!

Bärplockare

http://www.zatasprodukter.e-butik.se/?cat_id=102

Jag tyckte grannarna sa att när de köpte två fick de den tredje, men de hade köpt via Land, i Växsjö trodde de, men Vetlanda ligger inte så långt därifrån, de kanske mindes fel?

Jag ska i alla fall skaffa mig en, men med tanke på särbons intresse kan han väl ligga där i mossan utan att ha en tom plockare stå bredvid sig. Ett litet sällskap är han ju även om han inte plockar.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

En sådan blåbärsplockare har jag aldrig sett förut.

Men så var det "ett tag" sedan jag plockade blåbär.

Ha det så gott.

Kram

2009-07-30 @ 22:29:59
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger Maryissa, Den är fantastisk, att ingen kommit på en sån tidigare är konstigt. Jag ska absolut köpa en.

2009-07-30 @ 22:59:05
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Tanten

En så liten och behändig sak. Kanske skulle maken vilja ha en sån. Själv äter jag hellre bär än plockar dem.

2009-07-31 @ 08:14:38
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Suss

Tanten, Jag äter också gärna och det gjorde jag tyvärr inte den här gången, för allt åkte ju in i plockaren. Annars brukar jag stoppa i mig en näve bär då och då när jag handplockar. Nu får jag lägga dem i morgonyoghurten istället

2009-07-31 @ 10:49:12
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Jessica

Hallå,



Så bra att du lagt ut en bild på den där plockaren. Igår var jag och en väninna ute i skogen och hon hade en sån som jag fick testa. Hon hade köpt sin på Öland men hade ingen aning om vem som sålt den.



Jag bor i Stockholm och skulle ju vilja ha en redan idag men får väl vika mig för att beställa om det skulle vara så att den inte går att få tag på, på annat sätt.



Känner du till var man kan köpa den? Vad kallas den, jag menar - har de givit den nåt speciellt namn som man kan söka på? Att Googla på "blåbärsplockare" ger ju en faslig massa träffar på thailändare etc... ;-)



Hoppas du kan hjälpa mig med tips innan blåbären försvinner för i år. ;-)



//Jessica

2011-07-19 @ 10:03:59
URL: http://www.shoppingbackpacker.blogspot.com
Postat av: Sara Byström

Tusen tack för att du lagt ut en bild samt adress på vars den där bärplockaren var inköpt. Jag googlade på bärplockare i plåt och tittade endast på bilder, så dök den upp via din sida! Jag som letat så vars man kan köpa den, vi bor i Örnsköldsvik. Har hört talas om att man kunde köpa den via någon annons i ICA kuriren för ett tag sedan men nu har jag gjort en beställning! Tack vara dig!

Sara

2012-08-22 @ 23:07:14
Postat av: Berit Bengtsson

Den heter Höryda-plocken. Köpte min genom land. Adressen var Höryda-Fremlin 37030 Rödeby. tel 0455-338130.

2014-08-26 @ 17:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0