Stadsparken söndag 12 juli

Jag såg solljus och lite blå himmel i morse när jag vaknade. Morse för min del var 8.45 och särbon sov som om han gått i ide.  Jag hann läsa över 1 timme innan han gav något ljud ifrån sig och när han väl gjorde det sa jag att jag ville ut och röra lite på mig när det för en gångs skull inte regnade.

Vi enades om Stadsparken där vi utgick från att många rosor nu blommar som bäst.

Sagt och gjort, efter vår sena frukost gjorde vi oss färdiga och gick ut till bilen. Det hade mulnat på lite, men vi for ändå. Det började regna innan vi var framme, jag hade regnjacka och i bilen låg ett paraply till kärestan. Nu skulle vi bara ut en stund.

Mycket kort resume:

Vi hamnade i en mängd regnskurar, men tog skydd under träden så gott det gick.
Vi såg massor med vackra rosor, dock lite sönderregnade här och var.
Vi såg en glad labrador som fintade sin matte och lyckades kasta sig ner i vattnet vid rhododendronhalvön. 6 gräsänder lyfte i exakt samma ögonblick som labben plumsade i.
Vi konstaterade att fågelhuset var bebott.
Vi blev blöta.

                                                    BILDER









                               "White Pet" är en nyhet i parken










När vi kommit så här långt slutade det vara regnskurar, istället öppnade himlen sig för ett mycket, långt, kraftigt skyfall.



Vi tog oss till bilen, det bara sprutade som fontäner ur alla stuprör och vi var våta ända in på underkläderna, trots regnjacka och paraply.



Vi missade den tropiska värmen medan vi var på Irland, men vi får uppleva mycket av samma väder som förra året.

Det känns tryggt med det som är gammalt och invant!

Kommentarer
Postat av: marma

Ja, så kan det vara i Sverige - men era upplevelser i Irland har jag läst men kommer att ta fram igen i höst och suga på lite mer - det är ju alltid så att man samlar på sig inför egna upplevelser!! Tack för allt du delar med dig av!!!

Kramar/marma

2009-07-12 @ 22:02:15
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Det kommer mycket mer Irland, men just nu är jag sambo hemma hos särbon..... och Irlandsbilderna ligger i min dator därhemma. Återkommer med resten av Connemara imorgon. Kram

2009-07-12 @ 22:20:43
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för titten in till mig! Hi, hi...jag återkommer också gärna till din blogg!

Ljuvliga foton från Irland...men upptäckte också foton från vackra stadsparken i Örebro! Jag tillbringade sex veckor i våras i Örebro; fick strålbehandling, många många timmar var jag i stadsparken!

Kramen!

Ragnvi

2009-07-13 @ 09:47:56
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Stadsparken är bland det bästa och vackraste jag vet av det jag sett i Sverige. Vi åker ofta dit vid alla årstider.

Irland fortsätter ett tag till, men när det dyker upp något annat blir det så. Kram o välkommer åter.

2009-07-13 @ 11:22:05
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Thalina

Jättefina bilder trots ren och rusk.Men nu ser det i alla fall ut att bli lite bättre väder.Ha det så gott kram Thalina

2009-07-13 @ 17:22:00
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Suss

Thalina, Rosor är så vackra att det nästan är konstigt. Idag har vädret varit strålande, men alla mina rosa rosor är bruna efter allt regnande. Tråkigt, men så är det!

2009-07-13 @ 20:30:58
URL: http://leontina.blogg. se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0