Open Art

Nu kan jag läsa i tidningen att det är dags för "Open Art" igen.
Det började förra året, en massa konstnärer hade sina verk både här och där i stan.

Det var jätteroligt att strosa omkring och helt plötsligt inse att, här var det något nytt.

De mesta togs bort efter en tid och inte mycket lämnades kvar för alltid, fast den här lilla figuren har funnits med i stadsbilden ett helt år snart.



Den sitter under en av broarna vid slottet och ser så fridfull ut.



Förresten broarna över Svartåns vatten, vid slottet är väldigt fina.



Så håller de på och bygger en laxtrappa också! Hoppas det blir lite liv där så man kan se laxarna hoppa, på väg uppför ån för att leka.




Här är ett konstverk till som är kvar sen förra året. Fri tolkning, jag vet inte vad den heter!



I år finns det bl a en jättehand som sticker upp ur vattnet, den ska jag kolla in endera dagen!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Den skära där ser ut som ett gristryne om jag nu får göra en fri tolkning. Utomhuskonst är roligt och jag vill minnas att vi såg figuren under bron (eller någon annan) när jag var i Ö-o.



Bron är verkligen vacker, ett alldeles eget och evigt konstverk.

2009-06-14 @ 10:29:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Inte är det allt som är vackert, gristryne tycker jag är en bra tolkning.

Jag ska visa mer från årets "Open Art", så fort jag hunnit vara på stan. Det kan dock dröja, semestern kommer emellan och det ser jag fram emot!

2009-06-14 @ 22:58:02
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: anne

De hade något liknande i Enköping för många herrans år sedan, det var jättetrevligt att gå omkring och upptäcka allt tillfällig konst.

2009-06-14 @ 23:32:05
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Anne, Jag har varit ute och rekat lite, men inte alls sett allt jag vill se. Nu åker vi snart bort i 2 veckor, så vi får se när det blir bloggrepotage om årets upplaga av "Open Art".

2009-06-15 @ 21:48:35
URL: http://leontina.blogg. se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0