Stress och hets

Så här års är det inte så roligt att jobba i skolan, även om det är något skönt som väntar för både personal och elever snart. Det är vägen dit som är i stressigaste laget.

Det är likadant varenda år, det lunkar på i sakta mak efter jul och fram till sportlovet är det en evighets lång tid som dessutom är ganska seg och tröttande.

Sen säger det bara schvopp så är det påsk och då börjar rektorer och andra som inte hör till arbetslaget höra av sig och vill ha diverse papper ifyllda och inskickade.

Det är den berömda kvalitetsredovisningen, som vi diskuterat på diverse bloggar, det är IUP, åtgärdsprogram som ska kollas och enkäter till föräldrar och elever, skolresa ska planeras, omdömen ska skrivas osv osv osv. 
Arbetskamrater och elever som slutar av olika anledningar ska också avtackas, sånt är trevligt, men naggar också av den tid som redan är så lite kvar av.

Senast idag blev jag ombedd att skriva något "litet" om vad vi arbetat med i musikterapin. Det gör jag så gärna och ännu hellre lite tidigare, än när det återstår 1 arbetsvecka. I synnerhet som jag haft en del av de som går hos mig under flera år.

Jag känner av stressen, det blir alldeles för lite sömn och som ett brev på posten, huvudvärk på helgen.

SÅ HIMLA HÄRLIGT ATT HA ETT FORUM DÄR MAN KAN "DUSCHA HJÄRNAN" UTAN ATT NÅGON PROTESTERAR!


                                                 

                                                                      Nu känns det genast lite lättare.

Kommentarer
Postat av: Thalina

Äntligen kom jag in i din blogg,det har varit omöjligt för mig att kommentera här.Tack för fina kommentarer hos mig.Förstår att det är stressigt när skolåret går mot sitt slut.Ha det så gott kram Thalina

2009-06-05 @ 07:10:28
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: anne

Framförhållning lyser med sin frånvaro i så många verksamheter! Jag lämnar så litet jag kan i sista stund, jag är nog den som driver på vår chef (eller rättare sagt OK:ar hon det jag gör, vi har stor frihet).



Jag ingåe i en teknisk kommitté på Standardiseringsinstitutet också och fick ett mail idag av ordförande som tom han ifrågasätter ruschen för omröstningar i sista sekund från de internationella standardorganisationerna, det verkar se likadant ut nästan överallt.

2009-06-05 @ 15:14:15
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Thalina, äntligen fredag, jag släpper alla tankar på det som återstår innan terminen är slut. Imorgon antar jag att jag vaknar med huvudvärk, eller så kanske jag klarar mig......???

Kul att ha ännu en läsare på bloggen, jag gillar att skriva. Trevlig helg!

2009-06-05 @ 18:28:08
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Anne, det är konstigt att de flesta människor fungerar bäst med "kniven mot strupen". Jag är supereffektiv när det är tidsnöd och ändå vet jag hur nöjd jag känner mig de få gånger jag är färdig med allt i god tid. Man beter sig knepigt mot sig själv många gånger! Nu ska jag njuta av helgen, detsamma hoppas jag för din del!

2009-06-05 @ 18:30:04
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Jag vet ju preciiiiiis vad Du menar! Du har min fulla sympati!

2009-06-07 @ 11:48:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, jag vet att vi vet vad den andra tycker och vi är absolut inte ensamma om dessa tankar!

2009-06-07 @ 17:11:35
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0