Årstidsväxling?

Nu snart är det vårdagjämning, då borde väl kära särbon kunna få rätt. Jag menar då måste väl åtminstone förvåren vara här?

Jag är så otroligt less på mer och mer snö, kalla morgnar och kvällar, när man måste skrapa bilen runtom och nästan frysa de ädlare delarna av sig när man sätter sig.

I morse var det nästan 10 grader kallt när jag steg upp klockan 6.......... I MITTEN AV MARS!
Är det mig det är fel på som tycker det är lite absurt? Det är inte så längesen jag satte in vårtecknen här på bloggen, med det som spirade i min rabatt på framsidan.

Tack och lov hade jag tryckt i motorvärmaren innan jag gick in igår kväll, så jag slapp åtminstone skrapa. Ett litet lustigt fenomen har jag upptäckt på min parkering. Vi är nog 12 - 15 stycken som har motorvärmarplatser där och endast och allenast jag använder min så gott som varje dag, eller natt är det kanske. VARFÖR?

Man betalar 175 kronor i månaden för att stå där, även i juni, juli, augusti och alla övriga månader också. Varför ids man inte sticka i sin kontakt i uttaget då? Jag går in i min varma bil varje morgon med ett förnöjt småleende på läpparna, utom då när jag inbillat mig att våren kommit, då får även jag skrapa och frysa.

Och oj vad jag kom från ämnet nu.

Allt jag ville säga och visa är en tomt som jag går förbi när jag är ute och går "Broarna runt".

Håll lite koll på den här längre fram i vår. Då ska ni få en underbar upplevelse via bilder här på bloggen.

För tillfället ser det dock ut så här!



Kommentarer
Postat av: Inga M

Just nu i skrivande stund hör jag snöplogen åka förbi utanför fönstret. Jag har inte varit uppe än ur sängen förstås men vet redan att det måste ha kommit en del snö únder natten annars skulle den inte var ute så här dags. Så länge vintern är vinter tycker jag det är helt ok, men slasket och blåsten har jag problem med.



Fnissar lite när jag läser om motorvärmare. Kanske har det det med sina värmare som jag med min på skolan. Den har alltså inte fungerat på hela vintern och jag tror alltid att det är mitt fel, att jag inte kan ställa in den rätt, så jag har inte anmält än. Och nu har det gått så länge så jag skäms för att anmäla. Den funkar ibland men väldigt sällan och jag har inte lyckats lista ut varför. Ibland är vi fruntimmer så korkade.

2009-03-13 @ 06:34:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Har de några hål på bilen att sticka in sladden? I annat fall är det inte så lätt... även om stolpen står där så inbjudande... :-)

2009-03-13 @ 07:13:55
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: marma

Håller med dig - det är ju mitten av mars. Men håll ut, det kan inte hålla på så har i all evighet.

Kram/marma

2009-03-13 @ 12:23:26
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Anki Enbom

Ja, visst är det jobbigt och lite irriterande med denna årstidsväxling.

Ena dagen tror man att det ska bli vår och andra dagen blir det vinter..

Men har hört att till veckan ska vi i Östergötland få + 10 grader ungefär.

Det är ju bara till att hoppas att de har rätt denna gång.

Önskar dig en trevlig fredag

2009-03-13 @ 14:17:41
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag ska ge dig en motorvärmartimerkurs (bra ord va?) när vi ses.

För övrigt vägrar jag inordna mig i gruppen "fruntimmer". Det är ett av de fulaste ord jag vet, vet dock inte varför.

2009-03-13 @ 14:58:18
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag utgår från att de som hyr en dyr plats för 175 kronor har motorvärmaruttag på sina bilar. Här finns p-platser också för 50 kronor i månaden och där är aldrig fullt.

Dock vet man aldrig hur andra tänker. Jag avskyr att frysa, så jag har alltid haft både motorvärmare och kupévärmare.

2009-03-13 @ 15:00:47
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma. Idag töar det igen, lika bra kanske att vänja sig vid varannadagsväder? Det ska visst bli + 8 här framöver, då far nog all snön skulle jag tro.

Trevlig helg!

2009-03-13 @ 15:03:09
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Anki, Idag var det drägligt och vi ska visst få +8, så i helgen kanske jag luftar mig lite mer än vanligt. Det visar sig. Nu ska jag dock lufta snabeldraken så den får suga i sig lite av varje som flockats här hemma.

Trevlig helg!

2009-03-13 @ 15:04:36
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0