Dags för skärpning

Jag har suttit och jobbat vid datorn lite grann i eftermiddag. Man blir lätt hemmablind, fast nu har mina ögon öppnats mot omvärlden här i sovrummet.

JA, jag har min dator i sovrummet!

Dels är det där som hålet i väggen är, dels är det praktiskt om jag sitter här så länge på kvällen att jag inte orkar resa mig.
Då är det bara att snurra lite på skrivbordsstolen och sen stjälpa sig rakt bakåt, då är jag i sängen, kan puffa till kudden om jag orkar och sova direkt. Detta förutsatt att jag gjort mig nattklar förstås, men det brukar jag göra när jag vet att jag kan bli sittande länge.

Nyss satt jag och sträckte på mig och då föll min blick på mitt sängbord. JÄRNVÄGARS BLOD vad det såg ut.

                        Hemmablind var ordet för dagen.



Nu tänker jag på högen som ligger där och balanserar. Jag har inte en aning om vad det är som är i botten.
Telefonen ser ut att vilja stjälpa ner i sängen, precis som jag nyss nämnt att jag själv kan göra om det krisar.

Ont i halsen och självsprickan vid tummen är jag laddad för ser jag - Fishermans Friend och Aloe Vera tuben.
Väckarklockan står där jämt, såväl som Pingu som alltid sitter på det bakre hörnet och säger "MÄK, MÄK" ibland. Han har funnits med i många år. Han hör till familjen.

Nu till högen. Jag blev lätt nyfiken på vad den innehåller, har dock inte dissekerat den än. Jag funderar fortfarande på när den blev så där hög - högen!

                                 Nu ska den genomsökas!


Överst min "hjärna", det är kalendern som jag numera inte klarar mig utan.

Sen ligger tre tidningar: M-magasin, OrkesterJournalen, Buffé och under dem tre böcker.

Det är "Den hemlige kocken", Reseguide till Irland, dit vi ska i sommar och "Låt den rätte komma in". Jag håller på och läser både kocken och Irland. (+ en till som inte ligger på sängbordet av någon anledning).

Vidare i högen hittar jag ett gratisprov hudkräm, ett bokmärke och ETC Örebro.

Gräver vidare och kommer ner till ytterigare 2 böcker: Jo Nesbøs: "Kackerlackorna" och Nessers senaste "Berättelse om herr Roos". Nu börjar det bli intressant, för så här långt ner har jag inte varit på några veckor, det yr lite damm också.

Hoppsan, där kom Irlandsbiljetterna fram, eller de där pappren man får när man bokar. Numera reser man ju utan de trygga biljetterna och det funkar alldeles utmärkt, men att de låg där, det hade jag inte en aning om.

Sen kommer massor med tidningar. Det är fler ETC, VI-tidningar, Gudrun Sjödén-katalogen, Lärartidningen, Specialpedagogen, en Allers, en Mer Smak och Nerikes Allehanda från ...........HÅLL I ER.........13 december.....!!!!!! Där ser man att min julstädning av sängbordet skedde före lucia, för den tidningen blev nog kvar där sen den lästs samma dag.

Allra underst ligger en av mina böcker om Frida Kahlo, en kvinna som jag är mycket fascinerad av.

Inventeringen avklarad och nu börjar rensningen. Här kan inte jag sitta och skriva, jag har lite att ta hand om!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Mycket märkligt! Jag läser också "Låt den rätte komma in" Ska bli roligt att jämföra intrycken av den senare.



Ser att Du liksom vi här i huset lyckas fixa till höga överallt. Vi har alltid ett anta på gång!

2009-03-09 @ 23:02:20
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, jag har inte börjat på "Låt den rätte", än, men det blir nog snart.

Igår avslutade jag den boken som inte låg med i högen, så nu har jag bara två på gång. Det är lite futtigt, eller hur?

2009-03-10 @ 12:43:16
Postat av: Inger Maryissa

Tack för kommentaren hos mig och kul att du också hade en sådan poesibok när du var barn.

Precis som du har jag min dator också i sovrummet.

Och för mig är det så behändigt speciellt när jag har svårt att sova

att kunna sätta mig vid datorn en stund och sedan krypa tillbaka till sängen igen ;-)

En sådan hög med böcker, tidskrifter osv. har jag också men bredvit soffan,

som det blir att röja då och då och kolla igenom vad som finns där ;-)

Önskar dig en fin fortsatt dag.

2009-03-10 @ 12:58:04
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anki Enbom

Tack för raderna i min gästbok :)

Skönt att se att det finns fler som får travar på sängbordet. Då slipper jag ju känna mig ensam ler



Förstår att du saknar katt. För har man en gång haft katt är det svårt att vara utan, så upplever jag det i alla fall.

Finns det ingen möjlighet att du kan skaffa dig en ny pälskling?

Har du haft norsk skogkatt tidigare?

Önskar dig en fin Tisdag

2009-03-10 @ 13:12:27
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: anne

Hahahaa! All denna bråte man lägger på hög! Jag är likadan. När högen blir för hög och jag inte kan ta itu med den för stunden, då flyttar jag bara ner den. Det kan bli intressanta upptäckter mellan varven! :)

2009-03-10 @ 20:05:31
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger Maryissa,Jag får nog lov att leta fram mina poesiböcker och kolla vad jag fått för visdomsord med mig hemifrån. Fast, jag tror det var far som skrev i min/mina. Han var så duktig på fina verser.



Anki, Katter är livet, men just nu har jag valt att inte bo med någon. Jag vill att de ska kunna gå ut och då vill jag inte bo i ett radhus i stan som jag gör för tillfället. Jag är dock kattmormor till tre små godingar, två "vanliga" (fast väldigt speciella) och en siames.

Min särbo har haft skogis och han var minst lika mycket min. Jag har bloggat om livet med honom tidigare om du är intresserad. Snacka om speciell!



Anne, Bra tips att bara flytta ner den, tyvärr ligger en dito hög med bara tidningar nedanför redan, men det hade jag inte tänkt tala om.



Till samtliga som kommenterat detta inlägg



Högar blir det lite överallt av någon anledning, inte bara av böcker och tidningar och alla som kommenterat tycks ha det likadant, skönt att jag inte är någon unik kuf i det avseendet - TACK!





2009-03-10 @ 23:15:13
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Hehe... kul att få ta del av din hög. Jag har också en "intressant" hög i mitt sovrum. Ska dissekera den någon dag... så har jag tänkt läänge... :-)

2009-03-11 @ 06:39:23
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag är tydligen obotlig, jag har redan börjat toppa den nerbantade högen med fler böcker. Uppenbarligen är jag inte ensam om att ha det så här i alla fall.

2009-03-11 @ 09:25:59
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anki Enbom

Hejsan!

Tur att du i alla fall hör möjlighet att få vara kattmormor när du känner för det.

Läser gärna din blogg om katten :)

Ledsen att jag svarar så sent, men såg inte detta förrän nu..

Hoppas du har det bra

2009-03-12 @ 17:26:12
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: Suss

Anki E, Inga problem att du inte skrivit tidigare, men som du förstår har vi inte bara pellorna som gemensamt intresse. Katter är livet!

2009-03-12 @ 19:11:10
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anki Enbom

Ja, katter är livet...Även pellor med såklart, men det går ju inte att jämföra 'ler'

Mina kissar är det bästa sällskapet i livet

Kram

2009-03-15 @ 16:50:51
URL: http://ankiskatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0