Igår var det dags igen

Vi var ute och rörde oss i omgivningarna igår - jag och särbon alltså.

Det hade blivit dags för nummer 6 i ordningen.




Man kan lugnt säga att våra behov av klockor är mättade för längesen. Tänk den dagen vi inte är särbos länger, utan sambos.............
Hur många har vi då? OJOJOJ!

Nu var det i alla fall dags, för det har nog blivit ett slags beroende har jag börjat förstå. Min kära svärmor S har en gammal klocka efter sin far och där är verket helt omöjligt att laga. Det är en liten väggklocka och såna är lite svåra att få tag på. Själva fodralet är nog inte mer är cirka 3 dm högt.

Nu fyller S år om drygt 2 veckor och särbon har jagat runt på nätet ett tag efter ett litet ur, då han har förstått att hon så gärna vill att hennes klocka ska få liv igen. Förra veckan blev det napp nere i Mjölby och igår var vi som sagt iväg och köpte klocka!  (Åsa, jag förstår att du ler.)

Jag var med in till säljaren och nu måste jag bara visa lite interiörbilder från den största samlare jag träffat på. Han har gett sin tillåtelse.
Han var både uppköpare och säljare, åkte runt på div. antikmarnader o dyl.

Han bodde i 1 rum och kök och det var olika teman överallt beroende på var man tittade.
Hallen hade marint tema.

De två följande bilderna är till höger om och ovanför hallspegeln





                         Dörrarna in till badrum och garderob



Inne i rummet hade han tusen prylar, en del var på väg till försäljning och en del var hans privata samling.

I ena hörnet hade han sin andliga avdelning.



På väg ut ur lägenheten ändrades det marina till jakt och vapen och här är ett exempel.



Avslutningsvis när man gick, eller inledningsvis när man kom, kunde man stänka på sig lite vigvatten från Madonnan innanför dörren. Hon kom visst från Kroatien.



Idag har klockan fått sin första genomgång och rengöring, här är den dock på väg ut till bilen, i ett stadigt grepp, för hemfärd. Här ser man också hur liten och nätt den är.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Den ser faktist riktigt fin ut måste jag säga....ert hem kommer dock bestå av pellagoner (stavas de så) och klockor...tragiskt mor, tragiskt ;)

2009-03-08 @ 20:00:34
URL: http://jonkii.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Tack för kommentaren hos mig och dina goa ord om min blogg.

Kul att du också skriver om klockor idag ;-)

Och så fina skeppen är på väggen. Jätte-fint...

Ha en fin fortsatt kväll.

2009-03-08 @ 21:08:31
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Jonna, Du är så välkommen in bland pellorna och tick tacket...... Det stavas pelargoner, men eftersom jag envisas med att kalla dem pellor så förstår jag att du trodde det var det rätta. Du ska få glädjen att vattna dem i sommar. Puss på dig!

2009-03-08 @ 22:09:43
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Ingermaryissa

Det där jag visar var bara en liten bråkdel mannen hade i sin lilla etta. En sann samlare som dock försökte sälja av lite då och då.

Återkom gärna, jag kommer att titta in till dig med jämna mellanrum. Vi ses!

2009-03-08 @ 22:11:27
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0