21 november på min framsida

Hösten kom för ganska längesen, för ännu mycket längre sen kom en Ranukel in i mitt liv i form av en födelsedagsblomma från Eva. Det var i april.

När den blommat färdigt tryckte jag ner den i jorden nedanför mitt köksfönster. Det värsta som kan hända är att den dör, tänkte jag.

Min framsida består idag, 21 november, mest av bruna blad och vissnade blommor av olika slag. Jag har inte klippt bort någonting än.
Kärleksörten frodas dock, den känner väl av inomhusstämningen och så länge frosten håller sig borta är den vackert grön.




Om man tittar lite närmare kan man se vad aprilranunkeln håller på med.........



Det är ju inte klokt, en inomhuskrukväxt som fick ny plats ute och som nu har lust att blomma i november!

Kommentarer
Postat av: margit

Hej Suss!...Tack för kommentar! Ja visst får du länka mig..om du vill. Jag har länkat dig!

Tittade "tillbaka" på din blogg och läste om när din "vän" kom in till dej och skrek.

När jag såg bilden så tänkta jag att det var "den svarta katten" han blev rädd för.. men jag antar att det inte var en levande. Sen när jag läste så förstod jag för att det var när han såg Adventsljussstaken i fönstret.

Läste ochså att du var från Umeå. Jag är barnfödd i en liten by utanför Vännäs...som heter Bergnäs...Hjoggsjö...Har bott i Eskisltuna sedan 1980. Bott på många ställen i vårt land innan dess...men i E-tuna där har jag "boat in mig". Träffade "min Lasse" för 5,5 år sedan via "NÄTET"..och vi är "SÄRBO/SAMBO" brukar jag kalla det. Har fyllt 65 men jobbar "över"..heltid natt på gyn-avd på Mälarsjukhuset, är sjuksköterska.

När jag är ledig så åker jag alltid till Lasse som har hus i Kolsva. Just nu så rustar han 2 rum på övre våningen..så det är fullt upp. Han blev 65 i juni och slutade då.

Vi har även 2 katter. Så har vi 4 resp 5 barn var och 4 resp 14 barnbarn var... så VI ÄR SÅ RIKA!!!Nöjd med livet...trots ingen ungdom...

Ha det så gott!

Kram!

2009-11-21 @ 18:14:34
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Mia

Din ranukel måste ha missuppfattat något viktigt i livet!

2009-11-21 @ 21:29:31
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Margit, Jag har länkat dig, tack. Jag är inte ursprungligen från Umeå, men har bott där nästan hela vuxenlivet, så det känns som jag kommer därifrån. Flyttade till Örebro 2001.

Du verkar ha ett härligt liv, skönt! Det påminner en del om mitt, jag är också särbo/sambo osv. Är avundsjuk på dig som har två katter, för tillfället är jag utan. Kram

2009-11-22 @ 13:54:22
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Ranunkeln har helt klart fått fel känsla för tiden. Hoppas det hinner bli något av den innan det blir för kallt.

2009-11-22 @ 13:55:04
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0