En annan butik

Jag tänkte bara visa några bilder från en annan butik, som jag tyvärr inte vet vad den heter. Det spelar inte så stor roll egentligen, för ägarinnan är inte överdrivet intresserad av de kunder som kommer in.

Jag och B gick där ett bra tag, runt i de olika små rummen. B var intresserad av en lampa, men det var det enda intresse som svävade omkring i luften därinne.

Ägarinnan hade en kund, men hon kom in och visste exakt vad hon ville ha. Det var en ljusstake och den fick hon i en kasse, betalade och tackade för sig.

Det var en lite overklig känsla, som om vi var osynliga och gick runt därinne och gjorde vad vi ville.

Här är lite av det som fanns som jag tyckte var roligt.

JAAAAAAAAAA, jag tycker att wettexdukar är roligt! Är det konstigt???

Eftersom man nu måste städa då och då, kan man åtminstone få ha en rolig trasa att torka med. Det tycker min lilla dotter också. Har jag månne påverkat henne?



De hängde på en lång rad uppe i taket och längst bort satt en söt katt!



Bredvid katten var det får och i en annan hylla stod en härlig ko. Det var rena rama bondgården på hyllorna däruppe.



Sen måste jag ha något fel, för jag kan inte låta bli att dubbeltolka budskap när så är möjligt.



När jag såg de här lådorna fattade jag så klart direkt vad det handlade om - Ljus av 100% stearin. Sedan poppar nästa tanke upp som en blixt i skallen och jag gör denna reflektion: Hur ser då smutsig stearin ut och kan man köpa det?

Det är väl min form av galenskap som visar sig mellan varven!

Här är lampan som vi gick dit för att titta på.



Som sagt, ingen kom och frågade om vi letade efter något speciellt, eller om vi behövde någon hjälp. Vi letade själva reda på en lampskärm på en hylla på ett annat ställe i affären, monterade på den och ställde upp den för att se om den var ett tänkbart alternativ hemma på B.s musikhylla.

Jag skulle tro att de har ett visst svinn där. Vi hade nog kunnat ta lampan i handen och gått, om vi varit lagda åt kleptomanhållet.

Kommentarer
Postat av: margit

Hej o tack för komentarhälsningen! Jajag förstår..."gubben" o traktorn...det var ju inte modell Y precis utan Ä..

Konstig/dålig service du möttes av...var det nåt loppis eller?? Bra att du på "egen hand" hittade och kunde "få ihop" en lampa du tyckte om. Hon fick ju då göra affär också, utan besvär..

Kram till dej!/Margit

2009-12-01 @ 00:31:11
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Suss

Margit, Det var definitivt inte en loppis, snarare en lite exklusivare butik. Det var kompisen som skulle ha lampa, men hon väljer nog att köpa den någon annanstans. Kram

2009-12-01 @ 08:35:31
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: fia

oj inte altid kul att komma till en sådan expedit kanske. Men det va ju fina saker dom hade och lampan va ju jätte fin .

fin blogg du har .

2009-12-01 @ 12:46:26
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: britten sa....

tråkig och ointreserad personal..då får jag lust att gå...kramiz

2009-12-01 @ 14:18:05
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Suss

Fia, Nej, kvinnan i den butiken var inte ett dugg intresserad av oss kunder, bara av dem som gick fram till disken för att betala.

Tack för berömmet om bloggen, ska ta mig en titt in till dig lite senare.

2009-12-01 @ 18:55:17
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Britten, Håller med och vi gick därifrån också, då sa min kompis att det har varit likadant varenda gång hon varit där. Kram

2009-12-01 @ 18:56:08
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: annbritt

Hej

Jag har länkat din blogg från min blogg..lika trevligt varje gång att läsa inne hos dig..Hur hinner du med alltL

kram annbritt

2009-12-02 @ 20:23:04
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: Suss

Ann-Britt, Jag länkar dig också, det är allitd roligt att kunna leta sig vidare.

Hinner???? Jag tycker inte jag hinner hälften av allt jag vill, men på lördag ska jag i alla fall hinna in till dig på butiken. Kram

2009-12-02 @ 22:36:23
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Nora



En helt annan syn på saken: - Det är väldigt skönt att komma in i en butik där man i lugn och ro kan få strosa runt och ögonfröjdas innan man bestämmer sig för ett köp. Då är det bara att säga till om man ev. har några frågor annars avslutar man köpet eller tackar för sig och går därifrån.

Jag tycker innehavaren visar stort förtroende för sina kunder. Och observera - butiken är ju också krukmakarens arbetsplats. Det blir inga krukor gjorda om drejaren ska resa sig upp för varje kund som kommer in.

2011-04-15 @ 23:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0