Ingenting är längre som förut

Jag känner mig som den gamle reaktionären som envist hävdar att "Det var bättre förr." Nu vet jag att allt inte var bättre förr, men ibland är det svårt när det inte är som det var och man inte inte vet hur det är nu.

OJOJOJ, den meningen var oerhört intressant, var det verkligen svenska som jag fick ihop så där?

Vad gnäller jag om?

JO, jag har konstaterat att jag fått hyresgäster på uterummet. Beviset: Två söndergnagda fleecefiltar som legat därute för att hålla värmen så här års, när jag nu inte vill köra infravärmarna som är några år och som jag inte riktigt litar på.
Filtarna hade plötsligt genomgående hål och det hände vid förra köldknäppen.

Igår skulle jag ta in en ölflaska med staniol runt kapsylen, (hoppsan, finns det kvar tro, eller heter det något annat det också?), då var all staniol helt försvunnen.
Det måste ha varit gott i en musmage? Blå staniol! Syns nog bra på röntgen om man skulle drista sig till att röntga den lille gnagaren.

Vi for iväg efter frukost, för nu skulle jag köpa råttfällor. Jag har bott på landet, så jag är van att tömma dem. Inga problem alls för min del.

Men Gode tid, hur ser de ut idag? En miniatyr av en plastbur för katter blev min association.

Vart tog de gamla hederliga träfällorna, med hård metallfjäder, vägen? Något skyddsombud som dragit in dem sen han fått fingret i kläm? Vem har inte fått det förresten?



De har nästan garanti också, på baksidan står det: "Fällan bryter nacken av djuret."
Inte nog med det, sen kommer det: "Typgodkänd av Naturvårdsverket enligt tillägg nr 1.18."

För mig blir det en motsägelse med Naturvårdsverket, det känns som de skulle värna om djuren, inte godkänna mordredskap.

Vi får se hur det går med jakten, de ska ställas ut i eftermiddag.

Nästa stopp var på sportaffären för inköp av nya varma lånkisar till kärestan (långkalsonger alltså). Ull- och Helly Hansenvarianten verkar ha tappat någon placering.

Här är de nya, de är gjorda av bambu och är ekologiska!



Jag ser fram emot att få en utvärdering av hur de känns, jag kanske måste ha ett par jag också?

Kommentarer
Postat av: Vivan

Ja, det finns en uppsjö av konstiga fällor..

Rena giljiotiner...(hur stavas det?)

det är en ynnest att få åka runt i naturen i jobbet...får se älg, rådjur,dovhjort,räv,orrar, och tjäder...har till och med sett ett tjäderspel...helt fantastiskt!

har dköpt systern på tradera???

Trevlig lördag och söndag!

åker till Egyptien på tisdag morgon...1 vecka!

Kramilikramen!

2009-11-14 @ 20:02:04
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Herta

Man kan hitta gamla råttfällor också.

2009-11-14 @ 20:15:15
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Vivan, Jag hade ingen aning om att det fanns något mer än de gamla hederliga, traditionella fällorna.

Hoppas du får det UNDERBART i Egypten. Skönt att åka från det här vädret. Ha det bra! Kram

2009-11-14 @ 22:00:47
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Var kan jag hitta "normala" fällor? Tips emottages tacksamt. Trevlig helg!

2009-11-14 @ 22:01:28
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Vivan P.S. Systern är Traderafynd!

2009-11-14 @ 22:02:04
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: marma

Men du, Dora, hon kommer bara att bli ett irritationsmoment. Kommer reta gallfeber på systrarna som vill ha lugn och ro när de läser, fniss!



Kalsonger i bambu? Ska bli kul att höra om de är mjuka och goa!



Kramar/marma

2009-11-15 @ 15:01:15
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Det var ett vettigt argument, det finns väl inget värre än folk som ska prata och umgås medan man läser? Vi får se hur det går med Dora, inget är bestämt!

Bambukallingarna var en fullträff. Jag måste nog testa jag också.

2009-11-15 @ 18:32:26
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0