Bebisen 25

Men nog är det helt sanslöst vad fort tiden går?

Min bebis har just fyllt 25 år och inte vet jag hur det gick till, men så är det.

I helgen var det dags att uppvakta henne och med en helt julgalen moder är det lätt att det smittar över när man köper presenter också. Jag håller alltså på hela året och köper både julklappar och presenter och när kärestan fick se kassen jag packat sa han helt kolugnt ungefär så här:

"Oj då, ska hon bara få en kasse, det var ovanligt lite, har du verkligen tänkt på det? Förresten vad är det för slev som sticker upp ur påsen?"



"Det är en soppslev som hon ville ärva, för jag har två. JA, JAG VET, MEN JAG ÄLSKAR ATT KÖPA PRESENTER OCH SÅ ÄR DET BARA, INGET ATT GÖRA ÅT. Förresten fyller hon 25 och det är lite extra, så är det med det". För naturligtvis ironiserade han, men han har vant sig vid det här laget och han protesterar inte längre när jag öser paket över honom.

Jag har nästan inga laster alls, den värsta är nog att hålla på i mitt julklappsrum och slå in julklappar och även presenter.
Sen ibland äter jag godis, mest i perioder och för övrigt överkonsumerar jag pelargoner, te, choklad (också i perioder), vackra papper, snören samt böcker. Jag kan ha glömt något, men det kunde vara värre!

Vi for iväg och möttes av kattbarnbarnen.
Indra mycket nyfiken och hoppar direkt i kassen.


Här slickar hon bort den otäcka snörsmaken hon fått i munnen.


Ahti sitter och betraktar det hela "von oben".


Zano siames ville inte vara med på kort denna gång, men så här ser han ut!





Kärestan och jag hade lagt ihop och köpt henne en digitalkamera, hon blev så överraskad att jag gläds fortfarande. Hon trodde att jag hade använt en gammal kamerakartong och lagt en annan present i. Det var jätteroligt att vi träffade så mitt i prick, trots att hon inte önskat sig en kamera.

Hon vansläktas inte ett dugg, är jättebra att hitta på roliga presenter och julklappar själv. En jul hade hon rullat upp en hel toarulle och skrivit olika uppmuntrande kommentarer med jämna mellanrum, ända tills nästan längst in på rullen där julklappsmeddelandet fanns. Det var hennes julklapp till brodern.

Nu fick hon själv en toarulle av bror och svägerska. Hon bara stönade till när hon fick se den, sen kom ett skratt och hon började rulla upp den.


Den var inte så illa och pappret kan man alltid återanvända på något vis.......



Jag förstår så sakta att hon faktiskt är vuxen, hon vansläktas inte ett enda dugg, kolla vad hon bjöd på!



OBS: Det är inte jag som har bakat. Jag har inte bakat bullar sen "Kanelbullensdag 4 oktober 2008!

Te till kvinnorna och kaffe i de nya Stig Lindbergmuggarna till männen.



I hörnet av vardagsrummet har de en öppen spis. Elda får man inte, men det kan man lösa på annat sätt.



Hej då mormor, nu är jag trött, du kan gå hem!



P.S.
De som är nyfikna och undrar vad det var för fina blommor hon fick. 
Buketten som ligger överst på kassen var ingen blomma. Det var 1 kg prinskorvshalsband som kamouflerats till blombukett. Hon tyckte det var bästa blomman.            D. S.


Kommentarer
Postat av: vivan

Nej,Suss den stolen står utanför en brukares hus på landet...tyckte att jag skulle föreviga den....lite kul!

Vilken söt dotter, och vilka härliga kissar!

Grattis till dottern!!!

Kramen!

2009-10-06 @ 20:34:37
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning mitt i natten! Kan inte sova...och är/var inte på världens bästa humör...men blev då så mycket gladare av ditt inlägg!! Fniss...

Söt dotter o missar!

Kramen!

Ragnvi

2009-10-07 @ 03:17:06
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj vilka fina bilder i inlägget som jag inte hinner läsa just nu. Men måste kommentera.... tänk vilka stora/gamla bebisar det finns... skratt



Min yngste är 24 år och jag tror inte han skulle acceptera att bli kallad för bebis... ;-) Jag återkommer ikväll...

2009-10-07 @ 07:14:23
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Vivan, Vad skönt med en permanent sittplats utomhus, för jag antar att den står ute året om?

Jo, hon är fin lilla "bebisen!" Kram

2009-10-07 @ 10:12:14
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Tur det finns lite roligheter att förströ sig med när inte John Blund är närvarande. Jag är glad att jag kunde lysa upp din vaknatt lite.

Som jag kommenterade till Vivan, jo hon är söt min lilla "bebis."

Hoppas det blir bättre med sömnen i natt. Kram!!

2009-10-07 @ 10:14:28
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag tror det är så att den yngste alltid behandlas som extra liten. Jag har upplevt det själv under hela mitt liv, så länge modern levde. Hon kallade mig dock inte bebis som tur var, men ville gärna fostra mig lite när jag inte gjorde som hon tyckte var rätt.

Välkommen åter!

2009-10-07 @ 10:16:07
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Dottern är som vanligt jättesöt. Hur går det med katt och hund tillsammans? Grattis i efterskott skickar jag!

2009-10-08 @ 06:25:28
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Hon är som alla andras ungar, den vackraste flickan i världen. Hund och katt går ihop i varierande grad. Ahti och Vicke går inte alls så bra, hon har nog listat ut att han inte kan ta sig upp på hennes skåp, så där stortrivs hon. Indra och Zano går det bättre med. Jag ska hälsa och gratulera det lilla livet!

2009-10-08 @ 12:09:55
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken stor katt!

Fin bloggsida

2009-10-09 @ 01:02:05
URL: http://tuulal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0