Biogasbussar

Örebro ska få nya bussar, eller rättare sagt, vi har fått. De ska drivas med biogas och även få namn efter kända Örebroare. Folk har fått skicka in namnförslag och nu ska de namnges och tas i bruk.

Det är dock ett litet aber. Stan, eller om det heter kommunen numera, har inte lyckats få fram tillräckligt med biobränsle i tid, anläggningen är visst inte riktigt färdig eller hur det var. Så ett tag får de drivas med fossilt bränsle.

Hur som helst var det visning på Stortorget idag och visst är de fina. Jag vill gärna åka lila buss när jag ska hem från stan.





Särbon var inte lika entusiastisk som jag. Han gick där och muttrade lite och sa:
"Äh, det är väl bara motorn som är intressant."
"Gå och titta på den då", sa jag och tog lite kort istället.

            Så här himla intressant var den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Det stod en massa folk i kö och väntade på att få gå in i bussen, de fipplade med pengar och jag fattade noll och intet. Då upplyste mig en kunnig kvinna på torget, att man kunde få rabatt om man fyllde på sitt busskort just idag. Jag vet inte hur mycket, men inte ställde jag mig i den kön för att få lite rabatt.



Fin färg i alla fall och alltid retar det nån. Lila ansågs väldigt vänstervridet för inte alltför längesen!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej på dig!

Håller med dig att det ser väldigt tom och öde ut på våghustorget. Dom ska ju sätta dit nya träd framöver är det ju sagt. Får nog ta med mig kameran jag oxå framöver och ta lite bilder, hur det ser ut nu, och hur det ser ut sedan.



Du undrade vad en Daiva varför ngt?

Ja du, det är ngn som heter så, eller OM hon kallar sig så,Vet inte, som skickar ut olika tutorials via en grafiklista jag är med i via nätet. Ingen som jag känner iaf.

Det är iaf hon som skapar allt fint, som man får göra efter.

Jag håller ju på att lära mig göra grafik, har hållit på med det i lite mer än 6 år nu. Riktigt trevligt är det.

Vi är många från olika delar av landet som är med där. Olika åldrar är det på hela gänget



/Gunilla

2009-09-26 @ 19:26:05
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Suss

Gunilla, Det är riktigt roligt att gå omkring på stan och titta på den med turistens ögon.

Tack för infot om Daiva. Du är jätteduktig, jag har inte ens börjat med något dylikt. Jag skriver och fotograferar! Fortsatt trevlig helg!

2009-09-26 @ 21:21:08
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Bra att Du inte gav Dig på att gå in i buss! Du hostar väl fortfarande antar jag. Det kan vara baconfeber och den ska man inte sprida till andra! Känn ansvaret nu!

2009-09-26 @ 22:50:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Om hostan jag har är citat: baconfeber, behöver folk inte oroa sig. Jag har inte ett enda symtom på något annat mer än att jag hostar ihjäl mig.

Nej, det är "Fjukstahosta" jag drabbats av. Båda jobbarkompisarna från Fjugesta har varit krassliga, båda med svår hosta. I arbetslaget delar vi vått och torrt och nu är vi två andra som hostar. Så är det med det!

2009-09-26 @ 23:48:21
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: vivan

Långt ner i Fagertärnstrakten...ligger mitt hängande hus!!!

Där finns inga lila bussar iaf!!!

Kramen!

2009-09-26 @ 23:50:45
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Häftig färg på bussarna!

Kikade lite till i din blogg...vackra motiv från Örebro! En del av de där vackra balkongerna har jag fotat också!

Kramen o krya på dig!

Ragnvi

2009-09-27 @ 07:03:23
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Vivan, Fagertärn är fint, hela Tiveden förresten och tack och lov att det inte susar fram en massa bussar där i skogarna.

2009-09-27 @ 14:32:24
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Det kommer snart mer balkonger, jag håller på och kikar runt lite, nu när jag lärt mig att titta uppåt också. Kram

2009-09-27 @ 14:33:08
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0