Funderingar om just ingenting

Nu skriver jag mest för att testa om det är lika segt så här dags på dygnet. Egentligen har jag inte tid, jag kom nyss hem och ska iväg på kören om 35 minuter.

Jag kan ändå inte låta bli och så funderar jag på varför jag oftast kommer på alla de smarta ideérna när det redan är för sent?

Jag var på Coop och handlade i förrgår, nya reklambladet hade kommit och de lockade bl a med en nyutgåva av Stig Lindbergs fallande löv, möjligen blad. Det var 2-pack muggar, handduk, servetter och konstigt nog kaffe. En s.k. limited edition. Jag hade förstås önskat att det stått begränsad utgåva, men nu bor jag ju i Sverige, så då måste det väl heta limited edition?

Jag behöver ABSOLUT och DEFINITIVT INTE fler muggar, varpå jag raskt plockade ner 2 stycken 2-pack i min varupåse.



                          Hur snygga var de inte?

Man fick bara köpa 3 förpackningar, men kära dottern tog den tredje.

Sen dess har det molat i min "Vill ha"-del av hjärnan. Ilade alltså dit idag efter arbetet för att köpa tre till, bra att ha saker att ge bort i present var min klena ursäkt till mig själv. Att lagra "på stack" som jag och nästansystern brukar säga (man kan ju råka slå sönder de gamla).

SLUT! Det fanns kaffe och servetter kvar.

Efterklok! Jag hade kunnat gå igen samma tillfälle och köpt tre till, eller ännu enklare, dotra hade kunnat köpa tre och jag tre. Tji fick jag!

Kände att jag behövde trösta mig lite. Det har vräkregnat, då hittar man inga blommor utomhus, utan jag styde kosan till den förträffliga blomsterhandeln i Varberga centrum.

En ljusrosa eller ljusgul gerbera, med något till skulle jag ha!

SLUT! Det fanns orange och någon konstig röd. Tji fick jag igen. Jag skulle ha någon av de färgerna för att matcha med bordduken.
Germiner tror jag de heter, fanns i vitt, den såg intetsägande ut, men så fick jag syn på en blå tofsliknande historia och när då Anette i affären hör mitt dilemma säger hon frankt: "Du får byta duk!"

      Så enkelt allt blev helt plötsligt och så fint det blev i köket!



Nu ska jag packa körväskan och kan även konstatera att sirapen runnit ur bloggen!


Kommentarer
Postat av: marma

Vilken tur att i alla fall någonting löste sig till slut.

Stig Lindberg är en av mina absoluta favoriter och nu gav du mig idén att göra ett inlägg om det jag har i hyllan - inte mycket men ändå!

Kramar/marma

2009-09-02 @ 18:06:46
URL: http://marmagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0