Gröna Grodan

Gamla Hamncafeét i Örebro har uppstått i ny skepnad och heter numera Gröna Grodan. Det är en härlig restaurang som jag testat några gånger med jobbarkompisarna när det varit planeringsdagar och vi ätit ute. Lunchmenyn är billigare än kvällstid vill jag tro.

Första gången tog jag bakad potatis, som jag tycker är onödigt gott, sen satt jag och suktade över de andras salladstallrikar. 

De har en färdig salladsgrund med allt möjligt gott. Sedan väljer man pasta, bulgur eller quinoa och 3 valfria tillbehör, beroende på vad man känner för just den dagen. Det hela toppas med valfri dressing/sås.



Igår var vi där igen, för då var det återigen planeringsdag. På Sommarro var det isterband och stuvad potatis på lunchmenyn, på Gröna Grodan hägrade salladen. Vi är 7 i arbetslaget, 5 kvinnor och 2 män. Lätt att gissa vilka som valde vad, eller har jag fördomar nu?

Våra herrar är inte så salladsinriktade om man säger så!



Det ser inte så mycket ut på bilden som det verkligen är.
Igår valde jag rostbiffröra - helt sanslöst god, går inte att beskriva, knaperstekt bacon och parmaskinka. Ceasardressing skopades på som kronan på verket.

Orkar man sen kan man köpa fritt antal kulor av en mycket delikat italiensk glass. Jag orkade bara en igår, det fick bli panna cotta. Kaffe/te ingår så klart i priset. Bränt restaurangkaffe tilltalar mig, så det tog jag till glassen.

Gott om grodor är det också därinne och barnvänligt med för den delen.



Gröna Grodan, kom ihåg det. Jag var mätt hela dagen!


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning! Gröna Grodan passerade jag många gånger...bara passerade! Men nångång kanske jag kommer in dit också!

Härlig fest ni var på! Vilken lokal!

Hajstorp...där har även jag varit! Min väninna bodde några år i Töreboda...

Kramen!

Ragnvi

2009-09-23 @ 06:11:34
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Så klart du ska gå in på Grodan nästa gång. Salladen är väl värd ett besök.

Festen var också hur rolig som helst. Tiden bara flög iväg.

Välkommen åter till Örebro!!!!! Kram

2009-09-23 @ 07:55:45
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0