Hönan och ägget

Jag var och köpte ägg på mitt vanliga ställe häromdagen. Där man tar vad man vill ha och lägger pengar i en låda.



Det är jättegoda ägg och de finns i olika storlekar.
Det är precis som i klädbutiken, små, medium och large. Jag brukar köpa large, för jag tycker inte om när det blir för lite.

Kärestan brukar säga att jag är så omåttlig, jag ska ha MYCKET av allting. Så är det nog allt som oftast, men det är inte till någon större nackdel så länge det inte drabbar någon annan negativt.

Jag steg in där i äggboden och greppade en karta av de största. Sen ser jag.........ETT MASTODONTÄGG mitt ibland de som var "large". Har det varit en stor gås och hälsat på i hönsgården och lagt ett ägg, för även om det är stort, så någon struts är det inte.




Nej, det måste vara en vanlig höna, men hur ser hon ut efter att ha klämt ut det där?
Jag tror det gjorde ont!

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Härligt att kunna köpa ägg på detta sätt och plocka själv vilka man vill ha,

Och oj....ja, det var ett stort ägg du hittade....

Stackars höna som har klämt ut detta....tror också det måste ha gjort ont.

Ha en bra fortsatt dag.

Kram

2009-09-10 @ 16:08:35
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger Maryissa, Det känns lyxigt att köpa ägg så där och hönsen får vara ute vilket jag uppskattar väldigt mycket.

Jag tror det är tre gulor i det, för det är så gigantiskt, vi får se! Ha det bra i det sköna vädret.

2009-09-10 @ 16:48:59
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0