Missnöjd

Nu tänker jag klaga!

Mina sommarblomster blev aldrig så där stora och fina som jag är van vid. Det är helt mitt eget fel, hade jag inte rasslat runt på Irland i två veckor, utan varit hemma istället, pysslat, vattnat och skött om blomstren hade det varit samma prakt som jag blivit van vid sen jag bytte breddgrad.

För några veckor sen insåg jag, precis som en del andra, att nu var det Bollkryss som gällde.  Drog alltså iväg en dag efter jobbet och investerade i en riktigt stor, inte någon liten 39 kronors, ljuslila var den. Jag placerade den mellan krukan med de taniga mörklila Petuniorna och krukan med de något kraftigare röda Flitiga lisorna, som växte runt en rätt så fin Marguerit.

Snyggt blev det, speciellt som krukorna var likadana, fast i olika storlek..

Förra veckan fick jag lov att ansa "Bollen", det var premiär för min del. Jag talade med den och frågade varför den hade en massa bruna torra blommor. Den svarade inte!

Förmodligen blev den sårad och surnade till ordentligt, för igår var hela brun och nu ligger den där i komposten för den eviga vilan, medan Lisan står där och prunkar, hon som inte brukar tåla att vara ute när det är bilrutsskraparväder. Förresten lever Petuniorna också.

Det är slut mellan mig och Bollkryss för det här året, kanske för alltid.

Tacka vet jag ljung när det blir dags för höstblomster!




Kommentarer
Postat av: Inga M

Det kan ha varit något måndagsexemplar. För det bör inte ha varit frosten om nu Lisan klarade sig. Jag har också två såna bollkryss som var helt fel nästan i från början, fast det var två¨små¨. De tvärdog och blev bruna, medan två andra stora som står bredvid bara blir bättre och bättre. De har inte frusit heller fast vi har haft några minusgrader på nätterna.

2009-09-30 @ 22:15:42
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Förmodligen har du rätt, men jag köper ingen mer, nu får det räcka med uteblomster för i år och min ljung är jättefin.

2009-10-01 @ 07:52:46
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0