Barcelona - hemresa

Torsdag 1 april

Tråkigt att vi inte hinner inmundiga den nya sortens frukost som vi införde igår.

Tänk att förutom euforin denna semester fyllt åtminstone mig med, men säkert de andra också, även ta sig ut till flygplatsen i ett cavarusigt tillstånd. Istället är det för tillfället pust, stånk och stön.

Det rafsas runt efter små välgömda, bortglömda ägodelar och väskor provlyfts.

Ut och in i badrummet, blixtlås öppnas och stängs, biljetter kollas.

"Men, var är läppstiftet?"

"Det är en mygga på väggen."

"Jag har blivit myggbiten!"

"Den här tror jag får skatta åt förgängelsen."

"PLOINK" - ett sms anländer.

"Biljett och pass".

Så här höll det på och sen var vi plötsligt helt färdiga med alla bestyr. Hissen som vanligt långt bort ifrån oss. A svängde in mot matsalen för att kolla om vi kunde få varsin macka, men oj oj oj oj oj - hojt bortifrån andra änden av entrén och där var en ur personalen som moppade. "Madame, madame, (det var A det) NO NO NO NO NO NO NO NO NO NO NO NO NO NO  NO NO ENTRANCE NO NO NO NO  NO!!!!!!"

Tji mackor, men vi klarar sådana prövningar med jämnmod. Ut i morgonsolen och här fick vi vår längsta väntan på bussen, det tog runt 5 minuter innan den kom. Vilken tur vi haft hela tiden att slippa stå och slösa tid på en busshållplats.




Lite bilder fotograferade från bussresorna genom och ut ur stan.








Flygbussen stod på plats när vi kom till den hållplatsen, fort och lätt var vi på väg till flygplatsen.

Vi checkade in för att bli lite "lättare".



Allt flöt på hur bra som helst. Vi åt frukost, halvdyra varianten. Jag tog nästan en favorit - trekantmacka med kyckling, bara det knaperstekta baconet som fattades. Avslutade det hela med en chokladcroissant - GOTT!

Här är C och A på väg genom tullen och efter att jag tagit den bilden höll jag på att bli efterlyst. Han som står där till vänster såg blixten, men inte vem som knäppte kort. Han var på span länge, men jag fipplade undan kameran.
Det är ju förbjudet att fotografera när man går igenom säkerhetskontrollen, men det hade jag glömt.



Sedan blev det taxfreen. På väg dit!



Det var erbjudande på Sheridans, 2 för 35, istället för 21.50 styck. A och jag delade. Sedan blev det en Creme Catalanalikör, det kändes som ett måste efter de här dagarna och lite godis. Jägermeister - NO! Jag som skulle köpa en till kärestan. Det fick bli en Kenzo Eau de toilette istället - sprit som sprit, utvärtes eller invärtes, spela roll. Kenzon kan även jag njuta av.

Mina sista inköp denna resa!!!!!



Nu är vi över franska alperna, har varit på väg ungefär 1 timme.

Men nu, med cirka trekvart kvar i luften och en genomtittning på alla bilder blir det



Som jag redan nämnt. Det fattas plötsligt bilder från en och en halv dag för mig, bl a hela utflykten till Mont Serrat och den svarta madonnan.

"Nu är mysterium", för att travestera en vacker körsång lite.

Det blir att konsultera fotoexperten. Eller så får vi helt enkelt göra en repris nästa år. Kan det bero på Cava Rosson? Jag har ju alltid veta om att jag inte tål vin o dyl. Kanske inte min kamera gör det heller?

En helt fantastisk semester - tack vare Christina till stor, STOR del - går mot sitt slut.

FAVORIT I REPRIS TROR VI ALLA TRES ALTOS!


Kommentarer
Postat av: Christina

Så snälla ord. Men resan gjorde ju vi tillsammans. Jag delade bara med mig av mina erfarenheter av stan. Efter "Knock,knock i Bosco Marengo visste jag att det skulle bli en osedvanligt trevlig resa med er två. V16 2011????

2010-04-19 @ 19:52:12
Postat av: Suss

Christina, Jag ska kolla almanackan, jag tror det blir alldeles utmärkt och ta åt dig du, utan dig hade det inte blivit det det blev. Knock, cava och kram!

2010-04-19 @ 22:43:11
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0