En annan present

På morgonen på min födelsedag började telefonen ringa ganska tidigt. Jag hade inte fått på mig kläderna och inte ätit frukost innan det var igång.




Andra samtalet utspann sig så här:

- Hej, det är L (hon är med i styrelsen i bostadsrättsföreningen).

- Hej, (jag, mycket undrande och fundersam).

- Nu ska jag överraska dig.

Jag hinner tänka en massa tankar.
* Vad vill hon?
* Vet hon om att jag fyller år?
* Ska hon gratulera mig från styrelsen?
* Näää, så kan de väl inte göra, vi är ju 66 hus, inte kan de ringa alla som fyller jämnt och gratulera?
* Inte ringer hon som "privatperson" för att säga grattis?
* Vad kan det då vara?

Hon igen - Jag tänkte fråga dig om en sak.

Jag svarar mycket dröjande - Jaaaaahaaaaaaa??????

- Vill du ha garage?

Till saken hör, att när jag flyttade in för 9 år sen och ville ha garage, fick jag veta att då var kön till de 9 garagen för 66 hushåll, 20 år!

- Öööhh, men L, jag fyller 60 år idag. JAAAA, det vill jag, hur har det gått till?

Hon börjar skratta och säger att hon förstår varför jag lät så otroligt konstig när hon ringde för att meddela mig detta glada besked. Jag har tjatat om det ganska många gånger, men alltid fått veta att det varit många år kvar innan det var min tur.

Jodå, jag får garage från 1 maj. 4 stycken före mig i kön hade tackat nej. De tyckte det var för långt borta. De bor 100 - 200 meter längre bort från garaget än jag gör. Ungefär så långt som jag har till min nuvarande parkering.

HAHAHAHA! Vilken häftig present.



Ungefär mitt i ligger "mitt". Hon var lite osäker på vilket nummer det var.



Spela roll vilket det är, nu är det slutsopat bil på tidiga vintermorgnar. HÄRLIGT!

Kommentarer
Postat av: Margit

Hej på dej!!

Och ett fvarmt TACk för din GOA kommentar till mej!

Jag hade "glömt bort" att man skall ta det lugnt när man är sjukskriven..men då gör jag rätt då...

Jag har "tappat farten"...är mycket rtrött och har MYCKET ONT fortfarande..och äter massos med starka mediciner..och DÅ känns det bättre/mindre ont...men det blir väl bättre om nån vecka...



Ett STORT GRATTIS TILL DEJ!!! Bläddrat och förstått att du fyllt 60!!! Och vilken fest och MYCKET PRESENTER!!! Kul!!! HIP HIPP HURRA!! I efterksott!!

Kramen vännen!!/Margit

2010-04-21 @ 23:38:40
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Mia

Och du slipper skrapa rutorna också... Skönt!

2010-04-22 @ 06:13:30
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: ansepanse

ett slags present det också :)

kramar

2010-04-22 @ 12:24:51
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0