Fröken Brogrens veranda

Jag stod på jobbet och tog på mig jackan, hade satt på mobilen och den ringde nästan med det samma. Det var E, en av kompisarna som inte kom på kalaset.

Hon undrade var jag var, så frågar man numera när man ringer eftersom alla har mobiltelefoner.
Inte "Hur är det?", utan "Var är du?".

Jo, jag var på jobbet, var var hon?

Hon var på stan och tyckte att jag skulle infinna mig vid hennes sida om jag bara hade möjlighet. Hon behövde smakråd i klädfrågor. Jag som har så god smak (hahaha), kastade mig i bilen och susade iväg och mötte henne. Det är bra att handla kläder med henne, för vi är äckligt uppriktiga mot varandra om det är något som inte ser bra ut.

Det gick ganska bra, även jag blev med lite nya överdelar och dyrt blev det också för den delen.

Sen blev jag mer eller mindre shanghajad, eller kanske inte, men efter de lyckade klädinköpen tyckte E att det var dags att göda oss lite.

Vi uppsökte Fröken Brogrens Veranda. Det var premiär för oss båda.



Väl därinne skulle hon absolut bjuda mig på fika eftersom jag fyllt år.
Jag tyckte inte det, eftersom hon också fyllt, före mig dessutom och vi inte har gjort något åt det än, men JODÅ, hon skulle bjuda mig och nu kunde jag sluta tramsa.





Tack, tack, sa jag då och lät mig bjudas.

Här är vårt gemensamma val! Varsin så klart. Williamsbakelse.



Jag som lärt mig älska kaffe valde nån slags dubbel latte och hon drack te.



Vad det gällde te, fanns det många valmöjligheter.

 Då valde hon löste, det skulle jag också gjort!



Sen satt vi där och jag som skulle på kören. Jag fick sms:a körledaren och "sittabredvidkompisen" att jag fått oväntat besök, för så var det ju.

Vi hade väldigt trevligt och pratade och pratade, planerade en massa, bland annat höstens stora konsert som vi ska på i november. Då blir det "We will rock you" på Cirkus i Stockholm. Härligt!

När det blev stängningsdags började vi se oss omkring innan vi skulle gå. Då fick jag se att de hade en underbar butik i rummet innanför serveringen.

Här kommer bilder.

Den här te- och delikatesshyllan stod i första rummet, där man beställer.



Resten är från det inre rummet. Otroligt mycket finheter!








Mycket finfina saker fanns det och väldigt trevligt inrett.






Till Fröken Brogrens veranda återvänder vi gärna! REKOMMENDERAS ! !



Kommentarer
Postat av: anne

De bilderna var verkligen inbjudande och frestande! Kylen var ju helt fantastisk, nytillverkad tro?

2010-04-29 @ 21:03:17
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0