Till mig från mig!

Jag kom precis ihåg att jag inte berättat vad jag fick av mig i födelsedagspresent. Det kan bero på att den inte är här hemma än.

Nu är det inte så att jag brukar uppvakta mig själv, men det blev så i år.

Till jul däremot kan jag ge mig en julklapp, i synnerhet om jag sagt till alla att jag varken vill ha choklad eller marsipangrisar.
Sedan kan jag känna återfallet komma galopperande som en skenande häst i Elitloppet. Då skenar även jag till affären och köper mig en godisjulklapp och slår in. God Jul S från S.

Vi var i Wadköping förra lördagen. Vi skulle bara dit och köpa varsin god bulle för att sen åka hem och fika.

Utanför Jeremiasbageriet står ett minnesmärke över Levi Rickson - Jeremias i Tröstlösa.



Det var öppet, det är det alltid på helgerna så här års.



MYCKET gott finns det därinne i bageriet.




Jag var sugen på vaniljbulle, sedan jag upptäckt att det är en klump vaniljkräm inuti, inte bara vaniljsockersmak. De är ganska stora, så man behöver inte mer än varsin bulle till fikat.



Vi gick en liten sväng i Wadköping också. Bland krokusarna såg vi en humla som var alldeles berusad av solen och allt pollen i blommorna. Den kullrade runt inne i den ena efter den andra och var alldeles nersmord av gult pollen.



Svartån var väldigt vattenrik, men någon egentlig vårflod blev det aldrig.



Vi strosade kullerstensgatan upp och där var en skylt om en ny konstutställning. Första dagen just den dagen vi var där.



Det såg roligt ut, i alla fall i min smak, så vi gick in.

HOPPSAN! Där hängde en som blev min på en gång.

"Grattis på födelsedagen", sa jag till mig och vips var den såld.



Så kan det gå när man är impulsiv, men ångrar mig gör jag definitivt INTE!

Kommentarer
Postat av: anne

Åh! Den där hade jag också kunnat slå till på helt tvärt alltså! Grattis till bra egen present!



Sv. Jodå, Angel´s Play är lik Vindens skugga; miljöer, personskildring, tom samma personer återkommer. Men av någon anledning tycker jag att denna skrämmer mig så väldigt (jag har inte varit med om något liknande sedan jag var 13 och läste Exorcisten), så läsandet har blivit litet sönderhackat och jag har inte haft den röda tråden riktigt lika klar för mig.



Så rent spontant kan jag kanske tycka att Vindens skugga är litet bättre, men eftersom jag inte läst den andra helt klart än och hoppas på en fantastisk grand finale, så kan jag inte riktigt avgöra. Det avbrutna läsandet har väl inte varit helt optimalt. Men boken ÄR fantastisk trots allt!

2010-04-22 @ 21:53:44
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det måste ju vara en idolbild på oss på jobbet ;-)

2010-04-22 @ 22:14:52
Postat av: Suss

Anne, Jag är bara sååååå nöjd med min spontana present till mig själv. Den måste få hänga i rummet så alla som kommer hit ser den direkt.

2010-04-22 @ 23:13:16
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Åsa: OCH, vilken tycker du att jag är????

OCH vilken är du själv? Det där får vi klura på när det är dags för nästa T&P eller vad det blir! Ses imorgon knasboll!

2010-04-22 @ 23:15:16
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Impulsköp blir ofta bra, är min erfarenhet i alla fall.

2010-04-23 @ 04:54:25
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag håller med, i alla fall när det känns rätt direkt! 16 maj får jag hämta den, då kommer problemet att hitta en ledig plats.

2010-04-23 @ 07:57:17
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Thalina

Inte dumt att köpa födelsedagspresent till sig själv för då får man vad man vill ha.Grattis i efterskott.Kram Thalina

2010-04-23 @ 08:16:28
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Förstår att du inte ångrar presenten du fick av dig själv! Jättefin!

Grattis i efterskott förresten! Vilket härligt kalas du ordnade! God mat o härliga tårtor!

Har också kikat ikapp från resan...underbara foton!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-23 @ 09:16:11
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Den tavlan tror jag bara att jag blir glad av, det blir ingen ångertid på den. Tack för gratulationerna, det var ett riktigt kalas, det är säkert. Nu först har jag börjat hämta mig.... åldern du vet! Kram och trevlig helg!

2010-04-23 @ 18:24:52
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Thalina, Tack för gratulationerna och visst är det smart att ge sig själv något man vill ha ibland. Trevlig helg! Kram

2010-04-23 @ 18:25:52
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0