Hallsberg förnyar sig

Jag var i Hallsberg före jul och kunde konstatera att de förnyat sig när det gäller julutsmyckningen längs Storgatan.

JÄTTEFINT tycker jag, i synnerhet träden, men även de skira ljusgirlangerna.

Jag minns dem som var när jag var tonåring. Det var  en stor, röd frigolitklocka i mitten, två gula stjärnor på varsin sida om klockan och allt satt på en grön, granrisliknande girlang tvärs över gatan. Jag tror stjärnorna var av tyg på överklädda stålställningar.
Rätta mig gärna om jag minns fel om nu någon Hbg:are har bättre minne än jag!

Så här fint är det nu!



Träden vid stationen



Längs gatan "framåt" som man säger i Hallsberg!



Jag tycker de har gjort ett bra val!


Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Jag letar förtvivlat i minnets vindlingar för att komma ihåg Hallsbergs juldekorationer från förr, men det går inte. Antingen bodde jag hemma för kort tid för att minnas eller också var jag inte så intresserad eller imponerad.



Ljus i träd är ofta snyggt, har vi här i Årjäng också, och det ser bra ut!



Vill passa på att önska

GOTT NYTT ÅR!

2010-12-30 @ 07:57:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Så vackert smyckat Hallsberg ser ut att vara!

I Hallsberg hade mamma en farbror och när Åke och jag var ganska nygifta var vi där och hälsade på honom. Farbror Werner hade en gård, var ogift, men hade en hushållerska som hette Hilma. Gården drev han inte längre, men hade gjort ett fint museum med gamla vackra bruksföremål. Jag undrar vad som hände med det när han gick bort?



Jag önskar dig ett riktigt gott slut och GOTT NYTT ÅR!

Kram Ingrid

2010-12-30 @ 08:27:13
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Herta

Jag gjorde mitt examensjobb/uppsats från den utbildning jag gick på och gjorde samtidigt en stor undersökning till Hallsbergs kommun(!)

2010-12-30 @ 09:38:07
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0