Kväll med tjejerna

Det här gänget, som inte gärna visar sina fagra nunor på bild ska jag snart tillbringa aftonen med.



Hunden, vars namn börjar på I, men jag minns aldrig vem av de 3 på I det är, var också med, det är han inte ikväll.



"Ser ni inte vad himla snygg och magklisugen jag är?"



Här var det sommar och skönt, vi var hos G i Granvik och är på väg ner till vattnet på vår rundvandring. Vattnet inbjöd dock inte till bad, så varmt var det inte.




I tyckte dock att det var rätt okej att leka lite därnere.



Alla husen där runt Granviks Herrgård hade olika namn.







Det fanns mycket att titta på, en gammal fin träbåt t ex.



På vår promenad mot ett bygdemuseum träffade vi I.s kompis - JÄTTEFIN!



Här inne fanns diverse samlingar från bygden.



Så klart att vi gick in och tittade lite






Ett par skyltar för att undvika arbetsplatsolyckor.




Vi skrev in oss i gästboken, så det finns bevis på att vi varit där!



Jag som gillar knäppa skyltar hittade den här, det här var alltså sommaren 2010.



Inte fanns det någon campingplats, men väl en parkeringsplats.



TJO vad livat vi hade och ikväll slipper jag förklara varför jag aldrig skrivit om den här sköna dagen. Nu är det gjort och vad skönt det var att se lite gräs, känner jag.



Jag sparade det nog till en vintrig dag, för att göra klart för mig att det finns andra färger än vitt. Jag är nämligen snart redo för idet, jag tyar inte när det bara är vinter hela tiden.





Ikväll blir det Hällabrottet, man måste vidga sina vyer och inte åka till samma ställe hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Det funkar att skriva om sommaren nu mitt i vintern också. Är det en varuautomat den där med glasluckorna en bit upp? En sån där som man lade i några kronor och så kunde ta ut något ätbart exempelvis.

2010-12-10 @ 04:46:18
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Sonen sa tidigare idag att det var snö, rejält med snö i Örebro...

2010-12-10 @ 20:02:10
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Det är precis vad det är, en vanlig varuautomat,en sån som bl a satt utanför Widlunds affär och hade Marabou chokladkakor för 1 krona.

2010-12-10 @ 21:22:29
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Nog har vi snö så det räcker, men jag har fortfarande lite Västerbottensmått i mig, så än är det inte 100% kris.

2010-12-10 @ 22:53:22
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0