Home makeover

Inte vet jag om min kära dotter fruktar min alltför tidiga bortgång i och med att jag börjat med saltomortalen i hallen. Att detta i sin tur skulle leda till väldigt mycket att ta reda på, med tanke på att jag har samlartendenser i generna!

 I alla fall har hon lagt in en riktig offensiv här hemma hos mig och nu ska här röjas och fixas till. Hon ställer villigt upp som arbetskraft, bara jag köper hem det hon tycker att jag behöver och gör mig av med en del jag inte behöver.

Nu gällde det vardagsrummet.

Hon har länge grymtat om:

* Att det bredvid TV.n stått två videoapparater på varandra och överst en DVD-dito.
* Att jag haft massor med DVD- och videofilmer inställt i hyllbänken TV. mm står på. Fast för ganska längesen   tog utrymmet i hyllan slut, så det har stått film bredvid apparaterna också och inte bara i enkelrader.
* Att jag även haft en massa andra synliga saker i hyllan, eftersom det är en öppen sådan.
* Att alla dessa apparater genererat en hög fjärrkontroller som legat framme.

Hon har helt enkelt tyckt att det är för mycket. När sedan min gamla trotjänare Hitachivideon bara tog slut i
helgen och den andra visade sig vara defekt, var det inte så mycket att fundera på

Alltså igår var det IKEA - jobbigt, men vad gör man inte för en homemakeover?

Jag köpte, på hennes inrådan, två låga byråer med mycket förvaringsutrymme.
Hon och granntjejen kånkade in 80 kg möbler i min hall och sen satte hon igång.

Vicke var också med, honom placerade vi i köket på sin fäll, med ett märgben.



Han fick en flodhäst som leksak - jag fattade noll, men han begrep 100%.





Märgbenet var ändå bäst och vi kunde dra igång förvandlingen.

Detta är min soffa -



- och det här min emma.



Här är alla ihopsättningsattiraljer sorterat i högar + en svalkande julmust!



Vad hon slet, själv bar jag böcker, två i taget med vänster hand, tills jag tömt hela bokhyllan till höger om bänken. Den behövde flyttas in 3 cm för att den nya möbeln skulle få plats!

Sedan jag dammat och torkat av bohyllan bar jag tillbaka dem igen - två i taget!

Hon är seg som bara den det lilla livet. Sedan hon varit iväg och lämnat Vicke hemma, samt varit och arbetat, kom hon tillbaka och avslutade det hela.



Jag medger gärna att det blev väldigt bra och jag är så nöjd över hennes insats.

Nu återstår min del i det hela. Att sortera och komma underfund med vad som ska flytta in i lådorna och vad som ska stå uppepå.

Det blir bra terapi för en "bruten" kvinna och riktigt flink med vänstern är jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint blev det - och Du det går snabbt att jobba sig till en vänsterhand! Nöden har ingen lag. Puss hjärtat!

2010-01-13 @ 18:40:44
Postat av: ansepanse

vad fint det blev - ordning och reda, duktig dotter

kramar

2010-01-13 @ 19:16:12
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tjusigt!!! Hoppas allt är bra, vi saknar dig på jobbet! Kram

2010-01-13 @ 20:15:28
Postat av: Suss

Alla, Visst blir det bra! jag är jättenöjd, även om det är rätt kaotiskt än så länge.

2010-01-13 @ 22:01:19
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Christina

Dottern passar på då mor har ont i handen.



Det blir nog riktigt bra till slut.



Söt vovve.

2010-01-13 @ 22:36:49
URL: http://tempus.doggyblogg.se
Postat av: Suss

Christina, Vicke är jättefin, mormors hjärta!

Jag är glad att jag får lite puffning av dotra. Det är lätt att slå sig till ro i allt det gamla invanda!

2010-01-13 @ 22:41:49
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Men vilka söta bilder på vovven och flodhäst-leksaken :-)

Och kan tänka mig märgbenet var gott att gnaga på medan ni jobbade med homemakeover.

Och så fint det blev

Kram

2010-01-13 @ 23:13:08
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger maryissa, Jag tycker det är hemskt att köpa ett mjukisdjur till hunden, som man vet att han biter sönder. Sen må han vara hus söt som helst!

Mitt "nya" rum blir jättefint! Kram

2010-01-14 @ 00:14:21
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: attis

Hej vännen. Det är kanske tur att vi har dessa barn som håller oss i gång så vi inte hinner bli gammla. Så vovve. Hyllorna ser jättebra ut. Ha en bra dag.

Kramen

2010-01-14 @ 08:27:00
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: ansepanse

SV: jag håller med - ren kaffesmak och starkt, då är det supergott

kram

2010-01-14 @ 10:57:50
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Suss

Attis, Nog är det tur man umgås i olika generationer, det håller jag med om. Jätteroligt också!

Rummet blir nog bra bara jag kommer underfund med hur jag vill ha det. Kram

2010-01-14 @ 13:49:25
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Åh Suss, de där bruna pinscherögonen rör upp inne i hjärtat, ett rejält varv, och jag minns en annan liten knubbig hund med stubbsvans och pinscherögon, rynkad panna och ett öra opp och ett ner. Suck!! Jag fick Dessy 1959 när jag var 9 år gammal och hon dog 1966 eller 1967, jag är osäker vilket. Hon var verkligen betydelsefull för mig under de här åren och jag önskar att jag hade haft en hundgrav att gå till för att minnas. Men det var inte så då.



Roligt att se bilder på Vicke i alla fall och roligt att det finns pinscheruppfödning i släkten.

2010-01-14 @ 18:02:40
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Du tror väl inte att jag glömt Dessy?

Du och jag, Bess och Dessy!

Vi köpte Bess 1962 och jag tror hon dog 1972, hon ligger i trädgården i Samsala.

Jag blev aldrig någon hundmänniska, mest bara kattdito, men jag älskar lille Vicke, trots att han är som ham är.

2010-01-14 @ 19:36:56
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0