Opposite Corner på jazzklubben

För mig var det en höjdarkväll på jazzklubben i tisdags. Då var Opposite Corner där och det är musik som jag tycker  mycket om.

Bandet består av Lars Jansson på piano. Han är från Örebro från början och för mig är han bland det bästa jag kan lyssna på när det gäller piano - och jazz!
Gunnar Lindgren på saxofon, Lars-Urban Helje "Lubbe" på kontrabas och Paul Svanberg på trummor. Paul är son till Lars och en fantastisk trummis, trots att han ännu är ung.

Opposite bildades 1967, de som varit med från början är Gunnar och Lubbe. Lars kom med ganska tidigt också, men jag kan inga årtal. Paul är av naturliga skäl ganska ung i bandet, men ack så BRA!

Hur som helst, med Paul har de så att säga återupppstått och jag var och lyssnade på dem på Glenn Miller Café förra våren och sen dess har jag legat på jazzklubbsstyrelsen att vi borde ta hit dem.

Nu är det gjort. I tisdags var de här och nu har jag inte det att se fram emot mer, men väl ha kvar i minnets ljuva arkiv och njuta av.

Förhoppningsvis ska jag få en inspelning också från konserten, då behöver inte minnet bli så ansträngt, då kan jag lyssna direkt.

                                     P  A  U  L




                               L  U  B  B  E




                                      L  A  R  S




                                G  U  N  N  A  R



Det finns en betydligt proffsigare fotograf än jag, som är amatör. Han tar fina bilder på våra konserter och andra ställen.

Kolla på jazzbilder.se där finns även bilder från tisdagens konsert med Opposite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0