Skön eftermiddag

Efter jobbet åkte jag till Waynes för att träffa en gammal barndomskompis. Vi har mer eller mindre gjort det till en oregelbunden tradition och det är hur skönt som helst.

Helt kravlöst att träffas på ett fik, ingen behöver städa eller fixa fika, bara beställa, betala, äta, dricka och prata tills alla sinnen fått sitt.

Det här fick bli istället för middag. Det är foccacia med kyckling och diverse gott instoppat i den grillade mackan.






Om några veckor ses vi där igen!  Rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är så glad att vi har de där eftermiddagarna! Sitter egentligen och ägnar mig åt evighetsarbetet med elevomdömen, en 7-9-lärares gissel. Nu har jag bara ca 60 åttor kvar att kolla upp i mina pärmar, formulera mig rätt om och sedan skriva ner vad gäller styrkor, utvecklingsmöjligheter och resultat. Ja sen återstår lika många nior och sen lite senare på terminen kommer alla våra 75 sjuor att vilja ha samma sak. Uppgiven? Tja, när jag jämför vad tex alla mattelärae har att rätta (jag ser bara vad Erik har att göra nästan VARJE kväll) skattar jag mig ändå lycklig över att "bara" vara bildlärare...

Nu ska jag läsa vidare om dina äventyr. Jag skymtade något om havskräftor... och sen har jag ännu inte läst om musikfesten! Ha det gott Susanne, vi ses snart igen på Waynes.

Brittmari

2010-03-14 @ 19:38:34
Postat av: Suss

Brittmari, Jag har nyss läst i senaste lärartidningen om hur det förändrats med läraryrket. Numera producerar vi en massa papper istället för att få den tiden till att fokusera på eleverna och arbetet med dem - något som är mycket viktigare!

Waynes snart igen, ser fram emot nästa gång! Kram!

2010-03-14 @ 19:46:39
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0