FÖRKYLT

Här går jag och hostar, snorar och nyser, när jag inte sitter eller ligger ner och gör samma sak. Norrlandssnuva???



Jag blev jätteförkyld efter att jag varit till Jeanette - osteopaten - och fått behandling. Hon sa att det är mycket spänningar och annat som frigörs i kroppen som ofta leder till en förkylningsreaktion. Det får jag ta, höften blev i princip bra så jag är verkligen nöjd att jag testade.

Gå till en osteopat istället för naprapat/sjukgymnast nästa gång kroppen bråkar och känn skillnanden. Den är milsvid kan jag garantera.
I Umeå gick jag till Jeanette Renman, som har mottagning mitt i stan. Det här kan jag verkligen rekommendera, det är bland det bästa jag varit med om.

Ända sedan jag kom hem har jag varit rejält förkyld, jag misstänker att jag höll tillbaka det mentalt, medan jag var kvar i Umeå, för det brakade löst på vägen hem. Helgen vegeterade jag mest, ena dagen mat från Rosalis, andra dagen fick kärestan fixa middagen. Det blev jättebra båda dagarna.

Söndagen ville han ut och lufta sig lite, föreslog Rynningeviken. Jag stirrade på honom som om jag sett en alien, jag som knappt orkade gå upp och ner för trappen. Sen sa jag : "Okej då, men jag ska vara välklädd och bara en liten, liten, kort runda."

Vi drog iväg och vilken tur. Det var så skönt.

Höstligt fint, solen sken då och då och det var massor med bilar på parkeringen. Trots det fanns det gott om ställen där det bara var vi två.



Det första jag noterade var att ett par av taken på de nya husen verkligen inte hade tegelpannor. Jag funderade på taklök, men jag tror inte det var det, eller så är det någon sort jag inte känner till.



Båtarna på land -



och optimistiska söndagsfiskare. Det är fritt fiske i Svartån.



Vi gick den allra kortaste rundan, här hade det blåst omkull en del träd.




Kom fram till hackspettarnas delikatessbod.





Stigen ser oändlig ut, smal in mellan de höga, raka träden.



Är det ett fågelbo där uppe i klykan?



JAAAAA, det är det. Vem bygger så här?



Där, en ny byggnad, en tipi eller lappkåta? Till vad? Naturskola?

För tillfället har jag inga svar, men jag kanske får här?




Sedan bestämde jag att det blir kaffe hemma, för jag var alldeles trött och nöjd.

"Du," sa jag, "det var ju riktigt varmt och skönt, bra att du fick med mig ut."

När vi sedan kom in i bilen och fick se temperaturen var det lätt att förstå.



+ 12 grader den 1 november! Ur led är tiden, men för mig är det okej.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Oj....har du också blivit förkyld....har läst att flera bloggvänner har blivit det.

Tur att det inte smittar via datorn...fast man kan ju undra :-D

Hoppas det inte är någon jobbig influensa du råkat ut för.

men skönt att din höft blivit bättre och hoppas det fortsätter så.

Fina foton och kan tänka mig ni hade en fin tur i det fina höstvädret.

kram

2010-11-03 @ 17:44:55
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Som sagt, jag hoppas Du tog med Dig alla virusar där uppe ifrån Umeå så det inte finns några kvar när vi kommer dit så småningom.



Fin tur blev det ser jag. Det är ofta rätt skönt att komma ut även om man är krasslig. Kruxet är bara att komma iväg, men du har ju en suverän hjälp.

2010-11-03 @ 22:56:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hejsan och varmt tack för raderna i min blogg!



Så enormt vackra bilder från din del av Sverige du visar i det här inlägget. Jag trodde att ni hade snö nu?



Läser att du är förkyld. Vi har just börjat känna oss lite bättre efter en ordentlig förkylning. Det är envist att bli av med hostan, som sitter i ganska envist. Du får krya på dig!



Hälsningar Ingrid

2010-11-04 @ 08:03:31
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Herta

Vilken häftig väg, den där smala allén.

2010-11-05 @ 21:11:55
URL: http://hertablogen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0