Här är det jul i alla varianter

Pepparkakscrunch på Marks & Spencer



Här blev jag stående länge och begrundade. Mycket smart att ha engångsformar för vanligt folk och inte bara i storkökssammanhang.
Jag har aldrig sett något liknande här hemma, å andra sidan är vi ju inte lika mycket för att hålla på med kalkongrillning, å tredje sidan om det finns en sådan, borde det passa lika bra för den ugnsbakade julskinkan. SÅÅÅÅÅÅÅ skönt att slippa stå och gnida rent ugnsformen med stålull och Scotch-Brite.



Jag köpte ingen - den var för stor!

Till puben för en liten stänkare.




Efter den fick vi fnatt = ny energi.

Söstra mi gick loss ordentligt och efter ett tag var jag inte sen att hänga på.



Boots nästa!



Vi köpte halva Boots, hela raden längs hyllan är vårt!



Till slut blev det dags att betala. Vi hamnade hos Lesley i kassan och hon var lika galen som vi. När A snurrade till det rejält stirrade Lesley på mig och frågade:

"Has she been drinking?"

Jag tittade mycket gravallvarligt på henne och sa: "YESSSS!"

Då kom hon av sig, tystnade, sen la hon sig över disken och FLABBADE!



Som tur var märkte jag att hon lipade, så jag tog en bild till.



Efteråt sa A till mig: "Tänk om man skulle stå på ICA hemma och expediten skulle fråga om man varit ute och supit." Helt otänkbart, men i England var det inget problem.
Hon var skön den goda Lesley. Hon bad oss skicka kort på ett snötäckt Sverige, för det ville hon verkligen se.

Efter detta en kaffe och en eclair, det behövdes lite sockrad energi.



Det hjälpte inte, vi var slut, i synnerhet jag. Vi for hem och vilade.

Ett par bilder från tunnelbanan när det är lite högre belastning än normalt.



Citat A: "Att de orkar hålla på och resa så här varje dag, fram och tillbaka."

Detta upprepade hon som ett mantra varenda gång vi stod där ihopklämda med alla dem, som inte har något annat alternativ än detta. Tufft, tyckte vi, men åka buss är ännu värre.
 


På vår station hade vi en blomsterförsäljning, jag blev lika glad varje gång jag såg den.



Vi vilade upp oss och när mörkret kom åkte vi tillbaka ner till centrum för att titta på alla julutsmyckningar.














Vi hann med ett svep på Fortnum & Mason också  tidigare på dagen.

Deras skyltning var tyvärr jättesvår att fotografera.




Vi gick in i härligheten istället och förfasade oss över priserna




Där på F & M handlar man inte i några simpla varukorgar av plast inte!



Av någon oförklarlig anledning, hamnar vi alltid mitt i sötsakerna/slisket!





Detta är chokladböcker, fint "inbundna."



Huset är en adventskalender, kostade £ 600 och A såg en man som köpte 2.



Vid bröllopstårtorna blev jag fast, vilka hisnande skapelser. Det fanns fler.





Nästa stopp för min del blev vid avsmakningen av Amarettikakor.

Jag smakade alla 4 och plötsligt hade jag köpt burken som kostade £ 8.50. Det var nästan mer för den fina burken, än för innehållet, även om jag älskar kakorna.



En liten sväng in bland marmelader, honung och sylt också.






Det blev inga stora inköp just där för vår del, men titta är också roligt.

Ytterligare lite julfortsättning kommer snart!

Kommentarer
Postat av: annbritt

Ser jättemysigt ut!



Kanske skulle satsa på att operera mig med lååång konvalescens ..skulle vara det ända sättet att få semester för mig ha ha ha



kram kram

2010-11-17 @ 09:41:20
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0