Annas bod

Jag gillar Tradera!

Senaste fyndet är en kaffekopp Klunk från Rörstrand. Samma som tekopparna jag skrivit om förut här på bloggen. Av misstag köpte jag en kaffekopp en gång och det kändes inte fel när den kom, med tanke på att kärestan drack kaffe. Då kunde jag duka "fint", med likadana koppar, testorlek till mig och kaffestorlek till honom.

Nu dricker även jag kaffe, så när den här dök upp på Tradera var jag med i slutminuterna och bjöd! Fler än två kaffekoppar behöver jag inte, så nu är jag nöjd!



Annas bod låg bakom försäljningen och den visade sig ligga i Glanshammar, inte alls så långt från Örebro. Vi kom överens om att jag skulle hämta den och det har jag gjort idag.

Vilket mysigt ställe!





Anna själv heter Anna-Lena och visade sig vara en mycket trevlig kvinna. Jag blev kvar där väldigt länge, dels för att vi hade så mycket att prata om, dels för att hela boden var full av fina saker.



Närbild på Esther Williams



Ett vackert skåp fullt med finheter........



.....och en underbar broderad duk över dörren.



Äggkoppar



Det var mycket att titta på överallt och det är både synd och tur, att jag inte behöver så mycket mer i mina skåp, här hade jag kunnat handla en hel del annars.

Underrubrik på hemsidan nämner också hemvävt, det är fina trasmattor som åsyftas.



Jag var väldigt nöjd att vi varit in på en loppis efter vägen, där kärestan fyndat 4 gamla biltidningar. Han såg direkt att han inte var spekulant på något i boden, utan gick ut och satte sig i bilen med sin hackhosta och väntade på att jag skulle hämta koppen. Han led inte särskilt mycket över att jag dröjde.

Anna-Lena är väldigt förtjust i vackert porslin, har mycket till försäljning och speciellt många fina kaffekoppar. Jag visar ett urval här.








När vi äntligen pratat färdigt och jag trodde jag hunnit se allt, föll min blick på en hög tallrikar. OJOJOJ, jag som älskar blått, men jag vet att jag INTE behöver något mer att äta på, att dricka ur, att hälla upp i osv osv. (Fast ibland glömmer jag förstås, annars skulle det bli ganska tråkigt).

Nog är den fin?   NEJ, jag köpte dem inte, jag klarade att stå emot!



Egentligen tror jag mest det är den ljuvliga, blå färgen jag faller för, för guld har aldrig varit min grej.

Tack Anna-Lena för en njutbar lång stund tillsammans med dig i boden.

Jag kommer tillbaka och jag rekommenderar ett besök till er som har möjlighet att ta er till Glanshammar. Det är öppet onsdagar 18.00 - 21.00 och lördagar 10-00 - 15.00 så här års.

P.S. till I-M som samlar på Gustafsbergstallrikar. Har du den här? Eller är den för ny?


Kommentarer
Postat av: Herta

Vilka härliga bilder. Vill man se var det finns loppisar så skall man kolla Din blogg. Jag letar också efter vissa saker och jag kollar runt ibland, mest på Tradera och Blocket. Brukar skriva och fråga men hinner inte alltid följa upp eller så är det inte det helt rätta.

2010-10-23 @ 20:32:45
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena Berggren

Tack snälla för allt du skrivit. Det var trevligt att träffa dig också, och just att få möjlighet att träffa många trevliga människor är den största anledningen till att jag startade boden. Jag uppfattade dig som väldigt kreativ och när du blir bra i armen kanske du börjar tillverka tomtar som jag kan sälja, vad vet man om framtiden ?

Men hur som helst så räknar jag med att vi träffas igen. Du är mycket välkommen.

2010-10-23 @ 21:58:32
Postat av: Inga M

Roligt att få gå med Dig på besök bland finheter. Ett bra ord för sånt här. Jag skrotade faktiskt omkring några minuter på en igår, men den var inte så mycket att hurra för. Nu borde man väl inte ha fördomar men när män ordnar till sånt här som loppis och antikt så blir det ofta (inte alltid!) mer sunkigt, inte så "fint" om man säger så.



Men det finns förstås undantag, Nysäter hos oss i Värmland är ett.

2010-10-24 @ 09:33:59
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0