Axelfilosofi och lite till

Jag var på Hemjord i Nora för att köpa lite kaffe och som vanligt blev det en hel del mer än bara det.  Allra mest blev det en massa prat. Den här gången fördjupade vi oss i våra krämpor.

Både Ann-Britt och jag har axelproblem.

Mitt: Pga att slämsäcken blivit överansträngd och inflammerad byggs det på med brosk för att jag inte ska kunna vara så rörlig att den irriteras. Då blir det ännu mer trångt, den blir mer inflammerad, mer brosk osv osv.
Nu är slemsäcken bortplockad och brosket bortslipat och det är bara att invänta att en ny, fräsch bildas. Det tar 6 veckor.

Ann-Britts problem är att hon är så sliten i axlarna att det inte bildas något brosk. Hon har för lite, det är som ett glapp där det borde finnas brosk och det leder till väldigt ONT!

Eftersom jag har noll skolning i medicin tycker jag att hon ska se till att reta slemsäcken så den blir inflammerad. Då borde kroppen reagera med att bilda brosk och vips blir hon om inte bra, så i alla fall bättre.

Så enkelt är det förstås inte, men nog är det lite underligt att vi har tvärtomkrämpor?

Tids nog ska jag börja som Astrid Lindgren och hennes syster. Istället för att tala sjukdomar och krämpor får det räcka med att säga :"Döden, döden". Det lär de ha gjort i början av alla sina samtal.

Foppa hade gått i ide, han gäspade lite mot mig och la sig ner igen.



Just när jag skulle gå fick jag syn på en väldigt fin skål. Det spelar ingen roll hur ofta jag är därinne, det dyker ständigt upp nya saker. Fast den här skålen hade funnits länge, sa Ann-Britt.



                         Den finns bara i 1 exemplar!


Kommentarer
Postat av: annbritt

Låter som om vi slår våra kloka hövven ihop kan vi öppna läkarpraktikL

kram

2010-10-24 @ 11:15:45
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Så skönt att läsa i din kommentar hos mig att jag inte är ensam om att kunna sova bort en hel förmiddag.

Och det är så ljuvligt att kunna sova bra så man ska nog unna sig det när man kan göra det.



Kan tänka mig det är jobbigt med värken i axeln, men hoppas från mitt hjärta att det blir bättre snart nu efter operationen.

Men kan tänka mig det tar lite tid.

Ha en fin fortsatt söndag

Kramar

2010-10-24 @ 14:36:10
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Herta

Men vem är Foppa? En katt. Det är inte helt klart för läsaren av denna artikel att begripa detta.

2010-10-25 @ 22:33:31
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0